Ceturtais virziens bija platformas prototipa izstrāde, īpaši pievēršot uzmanību tās ātrdarbībai, jo šādai sistēmai jānodrošina nepārtraukta datu plūsma. Tai būtībā jādarbojas reālajā laikā.
«Inteliģentās transporta sistēmas vajadzībām mums bija nepieciešama pilsēta, kurā jau bija noteikta infrastruktūra – luksofori, sensori. Jāsaka paldies Valmieras pilsētai, kas projekta tapšanas laikā izrādīja interesi un sniedza nepieciešamos apliecinājumus, ka atļaus uz projekta laiku izvietot pilsētā sensorus,» saka darba grupas pārstāvis, WeAreDots produkta vadītājs Edgars Starķis. Viņš saskata inteliģentajām satiksmes sistēmām spožu nākotni un plašu lietojumu. «Ceļi kļūst aizvien digitālāki, uz tiem parādās sensori, digitālās ceļazīmes, kurās dienas gaitā mainās informācija. Arī elektromobiļi, kas būtībā ir braucoši planšetdatori. Visa šī infrastruktūra uz ielām prasa aizvien jaunas sistēmas, kas tās pārrauga un spēj sadarboties ar citām sistēmām,» uzsver speciālists.
Perspektīvās platformas un tai līdzīgu risinājumu attīstīšanai būs pieejams finansiāls atbalsts arī nākamajos gados. Jaunajā Eiropas Savienības kohēzijas politikas plānošanas periodā no 2021. līdz 2027. gadam Latvijas ekonomikas attīstībai pieejami aptuveni 10,5 miljardi eiro, ko paredzēts novirzīt piecu galveno ES mērķu sasniegšanai: Viedāka Eiropa, Zaļāka Eiropa, Savienotāka Eiropa, Sociālāka Eiropa un Iedzīvotājiem tuvāka Eiropa.
Viedāka Eiropa paredz atbalstīt inovatīvas un viedas ekonomiskās pārmaiņas, kā arī digitalizāciju. Zaļākas Eiropas ietvaros tiek īstenoti klimatneitralitāte un vides aizsardzības projekti, Savienotāka Eiropa ir par drošu, ilgtspējīgu un pieejamu transporta un digitālo savienojumu attīstību. Sociālāka Eiropa paredz vienlīdzīgas iespējas un piekļuvi izglītībai, veselības aprūpei un darba tirgum, bet Iedzīvotājiem tuvāka Eiropa ir ilgtspējīga un līdzsvarota reģionu attīstība.
Raksts tapis projekta #RītdienasEs ietvaros. Projekts ir īstenots ar Eiropas Savienības finansiālo atbalstu.