Eksperti atzīst, ka, veiksmīgi apvienojot spēcīgu pirmo iespaidu, efektīvas tehnoloģijas, kā arī labu mašīnas gaitu, ražotājiem ir daudz lielākas izredzes iekarot pircēju un auto entuziastu sirdis. Piemēram, japāņu autoražotājs Mazda jau gandrīz desmit gadus praktizē šādu filozofiju un vienmēr sāk ar augstvērtīgu dizainu, kas gūst daudzus apbalvojumus.
Auto dizainers Dominīks Budins uzskata, ka, izvēloties auto, dizains kļūst svarīgs tad, ja spēkrats tiek uzskatīts par daļu no potenciālā saimnieka stila – it kā tas būtu tāds pats aksesuārs kā pulkstenis, apavi un apģērbs.
“Šajā gadījumā cilvēks vēlas, lai automašīna labi izskatītos un atbilstu viņa pasaules redzējumam. Mūsdienās daudzi auto iekāro pēc tā, vai spēkrats viņiem patīk, un tikai tad parādās jautājums, cik ļoti viņam tas ir nepieciešams. Automašīna ir stila jautājums. Bieži vien cilvēki ir gatavi maksāt vairāk, tikai lai tas būtu konkrētas markas modelis,” saka Dominīks.
Dizainere Lina Ģinkute-Buzele, kas piecus gadus ir strādājusi Lamborghini studijā, stāsta, ka automobiļa izskats var nospēlēt izšķirošu lomu, ja pircējs vēl nav pieņēmis galīgo lēmumu vai nav liels šīs jomas pārzinātājs. “Tā ir kā mīlestība no pirmā skatiena. Taču, no otras puses, nevajag aizmirst, ka pirmais iespaids nebūt nav viss. Iepazīstot mašīnu tuvāk, izvērtējot tās tehniskās iespējas un piemērotību, cilvēks saprot, vai tas var būt kas vairāk par īslaicīgu aizraušanos. Un tomēr tieši pirmais iespaids ir ļoti no svara. Nereti ir tā – ja neiepatīkas vizuāli, cilvēki vairs pat nepūlas iedziļināties citos parametros un praktiskajās niansēs,” saka dizainere.