Paralēli izpētes darbiem tiek gatavots praktisks, darboties spējīgs prototips. Sākotnēji tas palīdzēs medicīnas nozarē.
«Esam izveidojuši divus virtuālos asistentus bērnu slimnīcai. Vienu no tiem esam nosaukuši par Vārtsargu. Tas sagaidīs apmeklētājus pie ieejas un palīdzēs saprast, kur viņiem jādodas, un uzmanīs, lai viņi ievēro visus noteikumus. Otrs risinājums ir mobilā lietotne Ārsta palīgs, ko medicīnas darbinieks varēs izmantot, lai saņemtu informāciju par pacientiem un ievadītu jaunus datus. Piemēram, ārsts rīta apgaitā slimnīcā var lietotnē aplūkot pacienta pēdējo izmeklējumu rezultātus, vai arī balsī paprasīt asistentam kādu informāciju un noklausīties atbildi. Arī norīkojumu pie kāda speciālista vai izmaiņas ārstēšanā varēs ierunāt balsī,» stāsta K.Kauliņš.
Tālākā nākotnē šo risinājumu varēs izmantot citās nozarēs. Tas nozīmē, ka ikvienam Latvijas iedzīvotājam būs iespēja latviski sarunāties balsī ar savu automašīnu, gudro māju, ledusskapi, viedtelefonu un citiem viedajiem risinājumiem, nebaidoties par informācijas noplūšanu. Datu aizsardzība notiks visaugstākajā līmenī.
«Cilvēki ikdienā sūta balss ziņas un arī tālrunim aizvien biežāk dod komandas ar balsi, jo tas vienkārši ir ātrāk nekā visu vajadzīgo informāciju ievadīt rakstiskā formā. Ērtību dēļ pieprasījums pēc šādiem risinājumiem tikai pieaugs. Un ja vēl tie saprot dzimto valodu, turklāt labi, cilvēki nebūs gatavi no šādas iespējas atteikties,» uzskata Tilde pārstāvis, vienlaikus izceļot kohēzijas politikas nozīmīgo atbalstu, «mazo valodu tautām ir grūti konkurēt globālajā