Ar sliktu pieredzi, kas gūta, iegādājoties lietotu auto, var padalīties jelgavnieks Almants. Viņš tīmekļa vietnē autoselect.lv bija noskatījis melnu, glītu Volkswagen Passat, sazinājies ar pārdevējiem, noskaidrojis, ka auto ir pieejams, un braucis uz Rīgu to iegādāties.
Jelgavnieks ļaujas apvārdošanai un Rīgā iegādājas salūzušu VW Touareg (21)
Ierodoties tirdzniecības vietā Granīta ielā 2, izrādījās, ka melnā VW Passat nav, ka tas nemaz nav autoplača rīcībā. Almants sākumā bija neizpratnē par Autoselect.lv, taču ļāvās pierunāšanai aplūkot citus auto, tai skaitā pelēku 2003. gada Volkswagen Touareg, par kuru viens no uzņēmuma pārstāvjiem teicis, ka pats tādu labprāt ņemtu, vēsta TV3 raidījums Bez Tabu.
"Ja man būtu iespēja, es ņemtu šo Touareg, ir baigi labs, nupat no ārzemēm," pārdevēja teikto atminas Almants. Lai gan Touareg bija ar automātisko pārnesumkārbu un Almants šīs mašīnas iegādi sākotnēji neizskatīja, viņš tomēr nolēma pirms Ziemassvētkiem neatgriezties mājās ar tukšām rokām un, uzticoties pārdevējam, iegādāties ieteikto spēkratu. Zināmu drošību deva arī norāde Autoselect.lv mājaslapā, ka automašīnas ir pārbaudītas un nav nepieciešams veikt tūlītējus ieguldījumus.
"Viss ir kārtībā, mašīnai viss strādās, viss darbosies. Ja kādas problēmas, zvani, atrisināsim," sarunu ar tirgotāju atstāsta Almants.
Bet pirmie pārsteigumi sākās jau dažas dienas pēc iegādes, tomēr tos Almants norakstīja uz mašīnas vecumu. Pavisam drīz gan atklājās kas nopietnāks. Touareg pašreizējais saimnieks atceras, ka paātrinājies līdz aptuveni 100 kilometriem stundā, tad samazinājis ātrumu un sajutis vibrācijas, kā arī smaku salonā. Kad atvēris motora pārsegu, tur viss bijis vienos dūmos. Viņš devies uz servisu, kur norādīts, ka defekts varētu būt nopietns. Trīs citos servisos aizdomas pastiprinātas ar apgalvojumu, ka
motors ir beigts un nepieciešams to izjaukt, lai saprastu, kas par vainu. Izjaukšana un salikšana atpakaļ izmaksātu naudas summu, kas pielīdzināma mašīnas vērtībai.
Kad pie tirgotavas Granīta ielā 2 ierodas Bez Tabu filmēšanas grupa, teritorijas vārti nekavējoties tiek aizvērti. Pie vārtiem stāvošais pāris stāsta, ka darbinieki steidzinājuši pāri iziet no teritorijas vai arī rēķināties ar to, ka ilgāku laiku nāksies pavadīt slēgtā teritorijā. Autotirgus/Autoselect jeb SIA MKR Capital darbinieki izsauc arī apsardzi, sūdzoties par to, ka pie teritorijas atrodas Bez Tabu filmēšanas grupa. Uzņēmuma īpašnieks Mārtiņš Mālnieks uz Bez Tabu žurnālista zvaniem neatbild, tā vietā sūta ziņas.
Kamēr pārdevēji nav īpaši runīgi, Almanta rīcībā ir 5400 eiro vērts auto, par kuru septiņus gadus nāksies maksāt līzingu un kopumā par to samaksāt vairāk nekā 11 000 eiro. Atdot mašīnu atpakaļ arī nevar, jo līgumā norādīts, ka tas iespējams, ja kopš pirkuma brīža nav pagājušas 14 dienas, nav defektu un ja nobraukums nav lielāks par 200 kilometriem, bet Almants jau nobraucis ap 2000 km.
Ko darīt ar šo auto, Almantam nav ideju, taču viņš iesaka rūpīgāk iepazīties ar atsauksmēm par tirgotāju.
"Ja es būtu izlasījis pirms tam, nekad mūžā nebūtu ar viņiem saistījies."
Auto asociācijas vadītājs Andris Kulbergs tikmēr kārtējo reizi atgādina, ka nevajag pažēlot dažus desmitus eiro un aizvest auto uz pārbaudi neatkarīgā servisā. Tāpat viņš norāda, ka šobrīd ir izveidojies liels pieprasījums pēc lētiem lietotajiem auto, attiecīgi ir radies lietoto auto deficīts un tirgotājiem ir vieglāk "iesmērēt" sliktu preci.
Auto asociācijas vadītājs aicina pārbaudīt CSDD datubāzē, vai konkrētais tirgotājs reģistrējis savu tirdzniecības vietu.