Mainīgos laikapstākļos novecojušā asfalta segumā pastiprināti veidojas bedres

Bedres A.Čaka ielā. Ilustratīvs attēls
Bedres A.Čaka ielā. Ilustratīvs attēls Foto: Jānis Škapars/TVNET

Mainīgu laikapstākļu un gaisa temperatūras svārstību ietekmē valsts reģionālo un vietējo autoceļu posmos, kas ir sliktā tehniskā stāvoklī, var pastiprināti veidoties bedres. Uz to norāda VSIA Latvijas valsts ceļi, pie viena aicinot ziņot par šādām bedrēm, zvanot uz bezmaksas informatīvo tālruni 80005555, lai šī informācija operatīvi tiktu nodota ceļu uzturētājiem.

Ziemā atkušņa laikā un starpsezonā uz valsts autoceļiem tiek labotas tikai satiksmei bīstamās jeb avārijas bedres. Gaisa temperatūrai svārstoties virs un zem nulles, šim nolūkam izmanto aukstā asfalta tehnoloģiju. Avārijas bedres tiek aizpildītas neatkarīgi no laika apstākļiem, aukstā asfalta tehnoloģija to pieļauj arī lietus laikā un gaisa temperatūrā, kas zemāka par nulli.

Sākumā bedre tiek attīrīta, lai tā nebūtu mitra, tad aizpildīta ar aukstā asfalta maisījumu un noblīvēta. Satiksmei bīstamo bedru remonta mērķis ir novērst avārijas situācijas un nodrošināt drošu satiksmi līdz brīdim, kad laika apstākļi ļaus veikt masveida bedrīšu remontu ar karsto asfaltu vai šķembiņām un bitumena emulsiju. Satiksmei bīstamo bedru aizpildīšana ar auksto asfaltu tomēr nenodrošina ilglaicīgu rezultātu un ir uzskatāma par īslaicīgu risinājumu.

Foto: Bedres A.Čaka ielā
Foto: Bedres A.Čaka ielā Foto: Jānis Škapars/TVNET

Par satiksmei bīstamām tiek uzskatītas tādas bedres asfalta segumos, kuru laukums ir lielāks par 0,1 m² un kuras ir dziļākas par 5 cm. Uz A uzturēšanas klases autoceļiem avārijas bedres tiek salabotas 24 stundu laikā, uz B uzturēšanas klases autoceļiem – piecu diennakšu laikā, uz C uzturēšanas klases ceļiem – nedēļas laikā un uz D uzturēšanas klases ceļiem – divu nedēļu laikā.

Uzlabojoties valsts asfaltēto autoceļu tehniskajam stāvoklim, samazinās arī laboto bedru apjoms. Laika posmā no 2021. gada novembra līdz šā gada 24. janvārim valsts ceļu tīklā ir labotas bedres 1631 m2 platībā. Savukārt no 2020. gada novembra līdz 2021. gada janvāra beigām bija labotas bedres 2395 m2 platībām, bet vēl sezonu iepriekš tādā pašā laika periodā – 4228 m2 platībā.

Masveida bedrīšu remonts uz asfalta seguma tiek sākts tad, kad ir iestājušies tehnoloģijai atbilstoši laika apstākļi – diennakts vidējā gaisa temperatūra ir virs +5 ºC. Bedrīšu remontdarbi tiek veikti prioritārā secībā atbilstoši uzturēšanas klasēm – A, B, C, D, kas noteiktas, ņemot vērā autoceļu klasifikāciju (valsts galvenie, reģionālie, vietējie autoceļi), kā arī transportlīdzekļu satiksmes intensitāti.

Uz augšu