Saturs un mākoņpakalpojumi. Pašreizējo un nākotnes “Activision” saturu, visticamāk, pārcels uz “Xbox Game Pass” platformu, un uz to pārcelsies ne tikai spēlētāji, bet arī izstrādātāji. “Microsoft” līdz šim nebija izdevies pārnest uz vienoto platformu “TikTok”, “Pinterest” un “Discord”, taču “Activision” gadījumā izskatās, ka likmes ir sevi attaisnojušas.
Pats galvenais – līdz ar īpašnieka maiņu “Activision” varētu mainīties arī darba kultūra, no kuras tiks izskausta toksiskā prakse.
Kas tālāk?
“Financial Times”, kas seko līdzi darījumam, norāda, ka “šis darījums ir tīmekļa jaunās paaudzes – Web 3.0 sākumpunkts, kā arī spēļu industrijas jaunai ērai, kas nesīs ap 200 miljardus dolāru gadā”.
“Vienā brīdī “Microsoft” ieguva iespēju kļūt par vienu no lielākajiem metaversa vides lielākajiem spēlētājiem, ievērojami mainīt tirgū esošās alianses un radīt jaunas virtuālās pasaules fundamentu,” raksta izdevums.
“Microsoft” sava vadītāja Satjas Nadellas vadībā vairs nav tikai liels tehnoloģiju uzņēmums, jo tas cenšas papildināt savu satura infrastruktūru. Nevar izslēgt, ka papildinātās realitātes ierīces, kā “Facebook Oculus”, “Google Stadia” un citas, kļūs par “Microsoft” produkcijas izplatīšanas kanāliem.
Vidējā perspektīvā, ja “Microsoft” izdosies veiksmīgi integrēt “Activision” savās sistēmās, tad kompānijai izdosies iekarot veiksmīgāku pozīciju spēļu konsoļu tirgū (it īpaši cīnoties pret “Sony”), kā arī paplašināt savas iespējas mobilo spēļu jomā.
Iepriekš Nadella sacījis, ka nākotni redz “Neflix līdzīgā platformā spēlēm” – universālai platformai ar abonentmaksu, kurā būs pieejamas dažāda tipa spēles un ekskluzīvs saturs. Tas, ka spēles kļūs par galveno metaversa stūrakmeni, esot neapšaubāmi. Spēļu digitālajās pasaulēs, kas līdz šim uzskatītas par “digitālu sabiedrību un personību kopumu”, “Microsoft” vēlas iegūt vadošo lomu un nostiprināt savu ietekmi.