Atklātajā vēstulē rosināts nodrošināt vienlīdzīgu pieejamību tiesai līdz 2025.gadam, vēlēšanu procesa pieejamību, līdz 2025.gadam nodrošināt dzirdes cilpas visās izglītības, valsts un pašvaldību iestādēs. Labklājības maratona rīkotāju ieskatā, nepieciešams uzraudzīt vides pieejamības prasību izpildi arī turpmāk.
"Dod pieci!" norādījuši uz nepieciešamību iekļaut invaliditātes, vides un informācijas pieejamības jautājumus visās augstākās izglītības programmās, atbilstoši to specifikai. Būtu jānodrošina arī iekļaujoša izglītība pirmsskolas izglītības iestādēs, vispārizglītojošajās skolās, profesionālas izglītības un augstākās izglītības iestādēs.
Labdarības maratona rīkotāji aicinājuši izveidot atbalstītā darba sistēmu, kas palīdzētu cilvēkiem ar intelektuālās attīstības traucējumiem iesaistīties nodarbinātībā.
Viņi rosinājuši līdz 2022.gada rudenim noteikt obligāto sociālo pakalpojumu minimumu, kas jānodrošina valstij un pašvaldībām, izveidojot pakalpojumu grozu, kuru iespējams pielāgot individualizēti katra cilvēka vajadzībām.
Atklātajā vēstulē pausts aicinājums izstrādāt visās pašvaldībās vienotu, iedzīvotājam saprotamu un taisnīgu līdzmaksājuma sistēmu uzbrauktuvju un kāpņutelpu pacēlāju ierīkošanai. Tāpat būtu nepieciešams nodrošināt iespēju šo pašvaldības palīdzību saņemt vairāk nekā vienu reizi.
Labdarības maratona rīkotāju ieskatā, būtu jānodrošina, tai skaitā palielinot finansējumu, valsts apmaksātus un cilvēku vajadzībām atbilstošus tehniskos palīglīdzekļus - individuālajām vajadzībām atbilstošus ratiņkrēslus un citas pārvietošanās ierīces, pozicionēšanas jeb sēdēšanas sistēmas ratiņkrēslu lietotājiem, ortozes, palīglīdzekļus cilvēka pārvietošanai iekštelpās, pacēlāju mājoklī vai citu risinājumu, kas nodrošina neatkarīgu un patstāvīgu pārvietošanos, pārvietojamus pandusus, dzirdes aparātu, kaula vadīšanas dzirdes aparātu un kohleāro implantu uzturēšanu gan bērniem, gan pieaugušajiem un mūsdienīgus komunikatorus cilvēkiem ar intelektuālo invaliditāti.
Tāpat būtu nepieciešams nodrošināt asistenta pakalpojuma pieejamību visiem neredzīgiem un vājredzīgiem cilvēkiem. Būtu arī jāizstrādā novērtēšanas instrumentu asistenta pakalpojuma saņemšanai, kas ir derīgs arī cilvēkiem ar redzes invaliditāti. Vēstules autori rosinājuši palielināt asistentu atalgojumu, nodrošināt apmaksāta asistenta vai atbalsta personas palīdzību izglītības procesa laikā bērniem un jauniešiem, kuri sarunājas balsī un izmanto dzirdes aparātu vai implantu un dzirdes traucējumiem.