"Ja nebūs atrisināti šie jautājumi, tad mēs nevaram cerēt uz lielu lēcienu attiecībā uz paaugstinātas CE latiņas pārvarēšanu," tā Vanaga. "Kvalitātes latiņu ministrija ir gatava virzīt zibenīgi, bet mēs to nevaram izpildīt, ja pretī nebūs pietiekams atbalsts, resursi un risinājumi.
Mēs gribam kvalitāti kā Somijā, bet atbalsta risinājumi ir kā Bulgārijā un Rumānijā."
Savukārt kustības "Iespējamā misija" vadītāja Ramona Urtāne pauž, ka, viņasprāt, CE latiņas paaugstināšana ir jāvērtē ciešā kontekstā ar "Skola 2030", proti, Valsts izglītības un satura centrs jau ir izdarījuši labu mājasdarbu, pārskatot vidusskolas mācību saturu. "Tas nozīme, ka, mācoties 12. klasē, jaunietim ir daudz vairāk iespējas pievērst uzmanību tiem priekšmetiem vai jomām, kas viņam būs svarīgas pēc vidusskolas. Man liekas, ka lēmums pacelt šo latiņu ir saprātīgs, jo jaunietim būs krietni vairāk iespēju koncentrēties uz konkrētu priekšmetu, teiksim, matemātiku, vienlaikus būtiski samazinot atvēlēto laiku tiem priekšmetiem, ka viņam nebūs nepieciešami," skaidro Urtāne, piebilstot, ka, ja šis jautājums par CE eksāmenu minimālā vērtējuma celšanu
viņai būtu uzdots pirms pieciem gadiem, tad viņa teiktu, ka tas ir absolūti neprātīgi un nesamērīgi.
"Taču šobrīd es to saredzu kā loģisku soli tam, ko Skola 2030 jau ir izdarījusi," secina "Iespējamās misijas" pārstāve, gan piemetinot, ka viņa nevar vērtēt, cik augstai vai zemai šai eksāmenu latiņai būtu jābūt - tam jāpaliek ekspertu kompetencē. "Tiesa, jāuzsver, ka nākamais izaicinājums ir sniegt atbalstu mūsu jauniešiem un pedagogiem, lai viņi kopējiem spēkiem sasniegtu šos noteiktos procentus," secina Urtāne.