Tesla jaunākajā tā sauktās pilnās autonomijas programmatūras sākotnējā jeb Beta versijā tika iekļauts darbības režīms, kurā transportlīdzekļi cauri STOP zīmes darbības zonai izripo ar ātrumu līdz 5,6 jūdzēm stundā, neapstājoties. Ir situācijas, kad šāda braukšana ir droša un paātrina nonākšanu galamērķī, tomēr tā tāpat ir pretrunā ar Nacionālās autoceļu satiksmes drošības administrācijas (NHTSA) noteikumiem. NHTSA norāda, ka neapstāšanās pie STOP zīmes var palielināt avārijas risku.
Tesla atsauc autopilota programmatūru, kas ignorē STOP zīmes (2)
Rezultātā atsaukumam pakļauti vairāki desmiti tūkstošu Model S, Model X, Model 3 un Model Y automobiļu. Tesla gan nav informēta par avārijām, kas būtu notikušas programmatūras dēļ, un attiecīgi nav ziņu, ka kāds vai kāda būtu autonomās braukšanas sistēmas jaunākās Beta versijas dēļ guvis traumas.
Paredzams, ka februāra sākumā tiks sagatavota programmaparatūra, kas atslēgs automašīnās spēju daļēji ignorēt STOP zīmes. Atbilstošo paziņojumu vēstuļu formā automašīnu īpašnieki saņems ne vēlāk kā 28. martā.
Tiek ziņots, ka Tesla piekrita atslēgt jauno funkciju pēc tikšanās ar NHTSA amatpersonām.
"Rolling stop" jeb "ripojošās apstāšanās" funkcija ļāva Tesla transportlīdzekļiem paripot garām apstāšanās zīmēm.
Protams, ja vien mašīnas īpašnieks šo funkciju bija aktivizējis. NHTSA nosacījumi paredz, ka Tesla pāri krustojumam bez apstāšanās var pārbraukt tikai tad, ja ir izpildīti vairāki nosacījumi.
Proti, krustojumā nedrīkst būt gājēji, velobraucēji un citu transportlīdzekļu vadītāji, ar kuriem iespējama ceļu krustošanās, un visiem pienākošajiem ceļiem jābūt ar ātruma ierobežojumu līdz 30 jūdzēm jeb 48 kilometriem stundā. Tikai tad Tesla ar ieslēgtu autopilotu drīkst šķērsot krustojumu bez apstāšanās, bet ātrumam esot robežās no 0,1 līdz 5,6 jūdzēm stundā.
NHTSA argumentē, ka Tesla nedrīkst ļaut eksperimentēt ar autopilota sistēmu speciāli neapmācītiem vadītājiem un ka Tesla programmatūra var darboties nepareizi, pakļaujot briesmām citus autovadītājus un gājējus.
Alēns Kornhauzers, Prinstonas universitātes Autonomo transportlīdzekļu inženierijas fakultātes vadītājs, sacīja, ka atsaukšana ir piemērs tam, ka NHTSA veic savu darbu kā valsts ceļu satiksmes drošības uzraugs.
Novembrī NHTSA paziņoja, ka izskata Tesla vadītāja sūdzību par to, ka pilnās pašbraukšanas programmatūra izraisīja avāriju. Kāds šoferis bija sūdzējies aģentūrai, ka Model Y iebrauca nepareizajā joslā, kur notika sadursme ar citu transportlīdzekli. Tiek ziņots, ka manevra vidū auto sāka brīdināt vadītāju un viņš centās pagriezt stūri, lai izvairītos no otra auto, taču automašīna pārņēma vadību un "iebrauca nepareizajā joslā", kur notika sadursme. Cietušo šajā negadījumā nebija.
Pēc NHTSA sāktās izmeklēšanas Tesla decembrī piekrita atjaunināt savu vienkāršāko "Autopilot" vadītāja palīgsistēmu –
tagad vairs nav iespējams centrālajā ekrānā spēlēt videospēles, kamēr auto ir kustībā.
Aģentūra arī izmeklē, kāpēc Teslas ar ieslēgtu autopilotu vairākkārt ir ietriekušās ceļmalās novietotos operatīvajos transportlīdzekļos.