Šodienas redaktors:
Lauma Lazdiņa
Iesūti ziņu!

Pandēmija ātrās ēdināšanas nozarē nav mazinājusi konkurenci, uzsver "Hesburger" pārstāve (2)

"Hesburger" tirdzniecības centrā "Origo".
"Hesburger" tirdzniecības centrā "Origo". Foto: Evija Trifanova/LETA

Covid-19 pandēmija ātrās ēdināšanas nozarē nav mazinājusi konkurenci - tā ir tikpat asa, cik iepriekš, atzina ātrās ēdināšanas restorānu ķēdes "Hesburger" starptautiskās attīstības un mārketinga direktore Ieva Salmela.

"Lai gan varētu šķist, ka pandēmija ātrās ēdināšanas nozarē ir mainījusi konkurences apstākļus, patiesībā tā ir tikpat asa, cik bijusi jau iepriekš," teica Salmela.

Viņa norādīja, ka Baltijas valstīs pamatā konkurences faktori nozarē aizvien ir, piemēram, produktu klāsts un kvalitāte, cena, servisa līmenis, pārdošanas kanālu daudzveidība, digitālo risinājumu pieejamība. "Tagad arī ilgstpējas principu ievērošana un uzņēmuma vērtības ir daļa no konkurētspējas "zelta kārtīm"," minēja Salmela, piebilstot, ka sacensība par labākām pozīcijām notiek ikkatrā no šiem aspektiem.

Vienlaikus viņa atzīmēja, ka, "Hesburger" ieskatā, salīdzinot Baltijas valstu tirgus, nav tāda, kurā strādāt ir vienkāršāk vai grūtāk - katram tirgum ir sava specifika un noteikumi, pēc kuriem uzņēmumam kā tirgus spēlētājam ir arī jādarbojas un "jāspēlē". "Turklāt daudzi no tiem ir mainīgi apstākļi, piemēram, ja kādā brīdī vienā no valstīm ierobežojumi ir stingrāki, mēs pielāgojamies, saprotot, ka pēc laika tie tiks atviegloti," uzsvēra Salmela.

Tāpat viņa atzina, ka samērā liels izaicinājums pašreiz ir darbaspēka pieejamība.

"Lai arī nozarē piedāvājam vienu no konkurētspējīgākajām bruto stundas likmēm, ir sajūta, ka vairāku nozaru spēlētāji cīnās par vienu un to pašu darba ņēmēju," teica Salmela.

Viņa skaidroja, ka cīņa par darbiniekiem un pandēmijas "blakusefekti" ir galvenie iemesli, kādēļ atrast jaunus darbiniekus nav vienkārši. "Tāpēc ar mērķi veicināt darbinieku piesaisti, šogad esam sākuši īstenot jaunu, plašāku darbinieku piesaistes kampaņu," stāstīja Salmela.

Jau vēstīts, ka "Hesburger" pārdošanas apmēri Latvijā pērn palielinājās par 8,5%, sasniedzot 33,1 miljonu eiro.

Kopumā "Hesburger" pārdošanas apmēri Baltijas valstīs 2021.gadā sasniedza 99,7 miljonus eiro. Salīdzinot ar 2020.gadu, Lietuvā pārdošanas apmēri pieauga par gandrīz 14%, sasniedzot vairāk nekā 36 miljonus eiro, bet Igaunijā pārdošanas apmēri kāpa par 13%, sasniedzot vairāk nekā 30,5 miljonus eiro.

Pašreiz Baltijā darbojas 154 "Hesburger" restorāni, no kuriem 57 atrodas Lietuvā, 49 - Latvijā, bet 48 - Igaunijā.

Svarīgākais
Uz augšu