Kā vienkārša spēlīte kļuva par "pēkšņu hitu" un tika pārdota par miljonos mērāmu summu (1)

Raksta foto
Foto: Reuters / Scanpix

Pēc tam, kad laikraksts “The New York Times” iegādājās tīmekļa spēli “Wordle”, tā no novembra ļoti strauji iekaroja milzīgu popularitāti angliski runājošās auditorijas vidū. Tiek norādīts, ka medijs līdz 2025. gadam plāno būtiski palielināt abonentu bāzi, un, lai sasniegtu šo mērķi, liela nozīme tiks atvēlēta tieši spēlēm.

Kas noticis?

Laikraksts “The New York Times” (NYT) iegādājās tīmekļa spēli “Wordle”, kurā spēlētājiem ir jāmin dažādi vārdi. Darījuma summa, par kādu naudu NYT iegādājās “Wordle”, netiek atklāta. Tiek precizēts vien tas, ka inženieris programmētājs Džošs Vordls, kurš ir šīs spēles autors, saņems ar septiņiem cipariem rakstāmu summu, tas ir – vismaz miljonu dolāru.

NYT norāda, ka “Wordle” arī turpmāk būs bezmaksas spēle gan tās vecajiem lietotājiem, gan jaunajiem spēlētājiem. Spēle gan tiks pārvietota no pašas mājaslapas (citos formātos spēle nebija pieejama) uz NYT mājaslapu un lietotni.

Kas ir “Wordle” un kāpēc tā kļuva populāra?

Spēles “Wordle” princips ir ārkārtīgi vienkāršs – ir nepieciešams atminēt vārdu. Spēlētājam ir jāievada vārds no pieciem burtiem. Ja burts ir izvēlēts pareizi un atrodas pareizā vietā, tas tiek iezīmēts ar zaļu krāsu. Ja burts ir konkrētajā vārdā, bet atrodas nepareizā vietā, tad tas tiek atzīmēts ar dzeltenu krāsu. Ja burta vārdā nav – tad ar pelēku krāsu. Kopumā ir sešas iespējas atminēt vārdu.

Jāpiebilst, ka pirms vairāk nekā 10 gadiem Latvijā visai populāra spēle bija “Lingo”. Tā gan nebija tīmekļa spēle, bet paplašinājums “Tildes biroja” programmatūrai. Arī šai spēlei bija ļoti līdzīgs princips. 

Vordls spēles prototipu radīja vēl 2013. gadā, bet tā tika pakāpeniski uzlabota pandēmijas laikā. Programmētājs spēli uzlabojis savai draudzenei, kurai patīk prāta spēles. Vēl pērn novembrī “Wordle” spēlēja 90 lietotāji, bet jau janvārī šīs spēles lietotāju skaits sasniedza vairāk nekā 1,8 miljonus cilvēku.

NYT šo spēli sauc par “pēkšņu hitu”. Cenšoties izskaidrot spēles popularitāti, mediji uzskaita vairākus iemeslus. Pirmkārt, “Wordle” ir bezmaksas spēle, un tās mājaslapā nav nekādu reklāmas baneru. Vordls uzsvēra, ka viņš negrasās no šīs spēles gūt peļņu. Otrkārt, šai spēlei labvēlīgs faktors ir tas, ka to var spēlēt vienu reizi dienā. Treškārt – Vordls ieviesa iespēju dalīties ar spēles rezultātiem sociālajos tīklos. Tieši pēc šīs opcijas ieviešanas spēle burtiski uzreiz guva milzīgu uzmanību. Galu galā – arī slavenais amerikāņu TV šovu vadītājs Džimijs Felons savā “Twitter” kontā ar 51 miljonu sekotāju ne reizi vien pieminēja šīs spēles nosaukumu.

Kamdēļ NYT ir vajadzīga šāda spēle?

2011. gadā NYT ieviesa maksas saturu, pēc kā medija biznesa stratēģija tika koncentrēta uz to, lai pārliecinātu lasītājus un lietotājus iegādāties abonementus, lai būtu iespējams piekļūt ekskluzīvam saturam. 2025. gadā NYT plāno palielināt abonentu skaitu līdz 10 miljoniem, bet pašlaik NYT ir izdevies piesaistīt 8,4 miljonus maksas satura abonentu. Ļoti svarīga loma jaunu abonentu piesaistē ir ne tikai saturam, bet arī spēlēm.

Decembrī NYT paziņoja, ka tās rīcībā esošajām spēlēm ir vairāk nekā miljons abonentu. 2021. gadā vien tās spēlētas vairāk nekā 500 miljonus reižu. Interesanti, ka Vordls kopā ar savu draudzeni, pirms “spodrināja” savu veidoto spēli “Wordle”, aizrāvās tieši ar NYT platformā esošajām spēlēm.

Svarīgākais
Uz augšu