Jāpiebilst, ka pirms vairāk nekā 10 gadiem Latvijā visai populāra spēle bija “Lingo”. Tā gan nebija tīmekļa spēle, bet paplašinājums “Tildes biroja” programmatūrai. Arī šai spēlei bija ļoti līdzīgs princips.
Vordls spēles prototipu radīja vēl 2013. gadā, bet tā tika pakāpeniski uzlabota pandēmijas laikā. Programmētājs spēli uzlabojis savai draudzenei, kurai patīk prāta spēles. Vēl pērn novembrī “Wordle” spēlēja 90 lietotāji, bet jau janvārī šīs spēles lietotāju skaits sasniedza vairāk nekā 1,8 miljonus cilvēku.
NYT šo spēli sauc par “pēkšņu hitu”. Cenšoties izskaidrot spēles popularitāti, mediji uzskaita vairākus iemeslus. Pirmkārt, “Wordle” ir bezmaksas spēle, un tās mājaslapā nav nekādu reklāmas baneru. Vordls uzsvēra, ka viņš negrasās no šīs spēles gūt peļņu. Otrkārt, šai spēlei labvēlīgs faktors ir tas, ka to var spēlēt vienu reizi dienā. Treškārt – Vordls ieviesa iespēju dalīties ar spēles rezultātiem sociālajos tīklos. Tieši pēc šīs opcijas ieviešanas spēle burtiski uzreiz guva milzīgu uzmanību. Galu galā – arī slavenais amerikāņu TV šovu vadītājs Džimijs Felons savā “Twitter” kontā ar 51 miljonu sekotāju ne reizi vien pieminēja šīs spēles nosaukumu.
Kamdēļ NYT ir vajadzīga šāda spēle?
2011. gadā NYT ieviesa maksas saturu, pēc kā medija biznesa stratēģija tika koncentrēta uz to, lai pārliecinātu lasītājus un lietotājus iegādāties abonementus, lai būtu iespējams piekļūt ekskluzīvam saturam. 2025. gadā NYT plāno palielināt abonentu skaitu līdz 10 miljoniem, bet pašlaik NYT ir izdevies piesaistīt 8,4 miljonus maksas satura abonentu. Ļoti svarīga loma jaunu abonentu piesaistē ir ne tikai saturam, bet arī spēlēm.
Decembrī NYT paziņoja, ka tās rīcībā esošajām spēlēm ir vairāk nekā miljons abonentu. 2021. gadā vien tās spēlētas vairāk nekā 500 miljonus reižu. Interesanti, ka Vordls kopā ar savu draudzeni, pirms “spodrināja” savu veidoto spēli “Wordle”, aizrāvās tieši ar NYT platformā esošajām spēlēm.