Tikmēr reklāmdevēji pasaulē un Latvijā domā par to, cik lielu budžeta daļu atvēlēt paralēlās pasaules iemītniekiem, ņemot vērā, ka līdz šīs desmitgades vidum šīs pasaules ekonomika var sasniegt 800 miljardus dolāru ("Bloomberg Intelligence"), bet līdz 2030. gadam šī vērtība pieaugs līdz 2,5 triljoniem dolāru. Būtiski atcerēties, ka lielai daļai cilvēku uzturēšanās un interakcija digitālajā pasaulē nav nekas jauns – dažādās spēļu platformās jau tagad ir aptuveni 3 miljardi lietotāju (spilgti piemēri ir "Roblox" un "Fortnite" – šai spēlei vien reģistrēto lietotāju skaits ir aptuveni 350 miljoni cilvēku).
"Metaverss nav svešvārds arī Latvijā, – mums ir sekmīgi uzņēmumi, kas strādā virtuālās un paplašinātās realitātes (Augmented reality) jomā (piemēram, "Overly"), kā arī gana spilgti piemēri izglītības un mākslas projektos. Kā nesenāko piemēru var minēt RIXC veidoto paplašinātās realitātes izstādi “Augmentētās pieredzes” pie Nacionālā mākslas muzeja. Savukārt "airBaltic" kļuva par pirmo aviokompāniju pasaulē, kas sāka izdot t.s. blokķēžu žetonus jeb NFT. NFT ir viens no norēķinu veidiem digitālajā pasaulē, kas nākotnē varētu tikt “pievienots” tradicionālajām maksājumu sistēmām, lai maksājumiem metaversā nebūtu vajadzīga kriptovalūta.
Latvijas kontekstā jāuzsver, ka sava vieta metaversā būtu savlaicīgi “jāizskaitļo” gan uzņēmumiem, gan arī medijiem, lai neatkārtotos agrāk pieredzētā mīņāšanās jaunu iespēju priekšā (piemēram, reklāmas viedpirkšana), kas mazina mūsu konkurētspēju," uzsver Zembergs.
Ņemot vērā meta-realitātes apmērus un sagaidāmo ietekmi uz mums visiem, mārketinga un komunikācijas nozares lielais izaicinājums ir sabalansēt patēriņa un izglītošanās, sevis pilnveidošanas iespējas, ko sniegs jaunā realitāte. Sociālo mediju “bums” parādīja, cik savienoti mēs varam būt globālajā pasaulē, šie mediji sekmēja autoritāru režīmu norietu un palīdzēja atmaskot daudzas problēmas. Taču vienlaikus radīja viltus ziņu un krāpniecības problēmas. Šobrīd, kad stāvam uz kvalitatīvi jauna attīstības posma sliekšņa – cilvēku radošumam, digitālajai ekonomikai, komunikācijai –, ir jāņem vērā agrākās mācības un no paša sākuma jāintegrē meta-pasaulē tādi privātuma, tiesiskuma, datu aizsardzības un ētiskas rīcības principi, kas padarītu metaversu par cilvēces atspēriena punktu, nevis sākumu brīva, domājoša un empātiska cilvēka norietam. Apzinoties, ka krāšņajā, aizraujošajā, iespējām bagātajā meta-pasaulē mēs atstāsim vērtīgāko, kas ir mūsu rīcībā, - laiku, ir vērts padomāt par to, lai šis laiks būtu pagājis jēgpilni.