Kad 2019. gada vasarā Nauris Puntulis kļuva par kultūras ministru, viņš koncertzāli izvirzīja par vienu no savām prioritātēm.
Jau viņa trešajā darba dienā valdības partijas sanāca uz pirmo koncertzāles attīstības komitejas sēdi. Tobrīd par reālāko koncertzāles būvniecībai uzskatīja publisko privāto partnerību. Neraugoties uz auditoru brīdinājumiem par necaurspīdīguma un korupcijas riskiem, arī jaunais kultūras ministrs sliecās šādā virzienā, un koncertzāles attīstības komiteja viņu atbalstīja.
"Es neteiktu, ka tas ir labākais, es teiktu, ka tas ir vienīgais iespējamais. Vienīgais iespējamais tādēļ, ka, paraugoties uz valsts budžetu kopumā šobrīd, uz fiskālo prognozi, koncertzāle valsts budžetā, mēs zinām, cik koncertzāle izmaksā, es vienkārši neredzu iespējas to izdarīt," tā kultūras ministrs.
Ideju lobēja Skanstes teritorijas attīstītājs "Merks" un Andrejsalas attīstītājs "Privāto aktīvu pārvalde". Viņi bija gatavi dot zemi un arī paši ēku uzbūvēt. Par Skanstes variantu politiķi bija skeptiski, jo gribēja, lai koncertzāle atrastos vairāk centrā. Lielākās izredzes bija Andrejsalas variantam pie Daugavas. Uz Andra Šķēles ģimenes uzņēmumam piederošas zemes.
Aizdomas par Šķēles interešu ietekmi koncertzāles projektā bija galvenais šķērslis. Kultūras ministrija piedāvāja vietu netālu no Andrejsalas - Elizabetes ielā 2, bijušajā PSKP centrālkomitejās ēkā.
"Tā bija bezizejas situācija, kas lika skatīties arī šo privāto zemju virzienā, šo privāto ieinteresēto personu virzienā. Un mēs nonācām pie tā, ka patiesībā ir neiespējami objektīvi salīdzināt vienas privātās teritorijas ar kādām citām privātām teritorijām.