Kaut arī vajadzētu vairāk domāt par jauniešu praktisko iesaisti sabiedriskajos medijos, KM un IZM plāno, kā medijiem jauniešus sasniegt sociālajos tīklos un cenšas panākt, lai jauniešiem vairāk tiktu stāstīts par medijpratību. Tomēr šāda stāstīšana ir pasīvs process, turklāt jaunieši nereti medijpratību pārzina daudz labāk nekā pieaugušie. Tomēr medijpratības apguve neapšaubāmi ir svarīga, jo Covid-19 pandēmijas laikā daudzi jaunieši pieredzēja apjukumu un trauksmi, nespējot atšķirt daudzās viltus ziņas no patiesās informācijas.
Savukārt jaunatnes organizācijas “Young Media Sharks” jaunieši paši spēj veidot informāciju; tiek panākts, ka jaunieši apgūst noderīgas prasmes – spēj iegūt dažāda veida informāciju un, piemēram, montēt video.
A. Šuvajevs uzsvēra: “Jaunatnes mediju politika jāvirza tā, lai jaunieši veidotu saturu ne tikai citiem jauniešiem, bet visai pārējai sabiedrībai; no tā sabiedriskais medijs var tikai iegūt.” Ir jādomā, kā panākt, lai jauniešu veidots saturs nonāk sabiedriskajos un privātajos medijos. Piemēram, ar jaunatnes organizāciju “Young Media Sharks” sabiedriskie mediji var ļoti labi sadarboties.
Pēc A. Šuvajeva domām, lielāka drosmīgu, spējīgu, jaudīgu jauniešu iesaiste medijos varētu arī mazināt iespaidu, ka Latvijas sabiedrība kopumā ir klusējoša un kaunpilna; Latvijas iedzīvotājiem ļoti nepatīk runāt par vardarbību un sociāli materiālajām problēmām. Jaunieši ir pietiekami drosmīgi, lai runātu arī par šādiem tematiem. Jaunieši var radīt jaunus formātus, kas spētu ātri reaģēt uz esošo situāciju un uzrunāt pēc iespējas lielāku auditoriju. Arī no mediju politikas veidošanas perspektīvas būtu svarīgi iedot platformu, kur jauniešiem šo viedokli paust – ne tikai jaunatnes organizāciju sapulcēs, bet arī nozaru politikā.