Minivenus ar 7 sēdvietām mūsdienās piedāvā arvien mazāk. Tāpēc nākas meklēt tikpat ietilpīgu krosoveru. Viens no šādiem variantiem ir VW Tiguan Allspace. Par 22 centimetriem pagarināta virsbūve pirmo reizi parādījās Tiguan otrajā paaudzē. 2020. gadā pamatmodelis tika plaši modernizēts, un 2021. gada vidū pienāca arī Allspace kārta.
VW Tiguan ar diviem sēdekļiem bagāžniekā jeb jaunā Allspace apskats (14)
Riteņu bāze ir par vairāk nekā 10 centimetriem garāka. Izmantojot tikai divas sēdekļu rindas, otrajā pasažieri bauda karaliskus plašumus, sevišķi tāpēc, ka sēdekļi ir bīdāmi. Un aiz tiem atrodas neliela minivena cienīgs bagāžnieks.
Lai gan vizuāli identisks, funkcionāli Allspace pārspēj oriģinālu. Volkswagen grupas ietvaros radniecīgās markas saviem standarta un garajiem modeļiem pat piešķīrušas dažādus nosaukumus. Ņemsim piemēru un turpmāk sauksim 4,7 metrus garo gigantu vienkārši par Volkswagen Allspace. Starp citu, tā rīkojas arī pats Volkswagen.
Raidījuma TV Auto ziņas vadītājs Normunds Avotiņš: "Ko gan mēs vēl nezinām par Allspace? Garāks Tiguan un viss. Līdz ar feisliftu mašīna ir mainījusies. Kaut vai braukšanas režīmi te ir vesels birums ar uzsvaru uz bezceļu, jo offroad ir pat divi. Tad vēl ir speciāls sniega režīms. Arī sportu var ieslēgt."
Allspace pieejamas visas jaunākās tehnoloģijas no virtuālā paneļa līdz pat Travel Assist pusautomātiskajai vadībai. Un kādas gaismas! Matricu starmešu gaišo skatu akcentē izgaismota svītra pāri visai radiatora restei.
R Line komplektācijā Allspace izskatās īpaši majestātisks - un, kas ne mazāk svarīgi, tikpat cienīgi arī brauc.
Normunds Avotiņš: "Lai gan te ir 20 collu riteņi, Allspace ir līgans. Man patīk, kā brauc. Pašā sākumā tas atgādināja neveiklu minivenu. It sevišķi, salīdzinot ar parasto Tiguan. Tagad nezinu, kurš brauc labāk."
Tas protams atkarīgs no dzinēja. Allspace ir smagāks par Tiguan, tāpēc prasās pēc jaudīga motora.
Normunds Avotiņš: "Motoru ir birums. Mēs braucam ar 2 litru turbo benzīnu 190 ZS. Vēl ir 245 ZS. Abos gadījumos ir pilnpiedziņa un DSG pārnesumkārba."
Cenu lapas sākumā, knapi aiz 30 000 eiro atzīmes, atrodams arī 1.5 benzīna dzinējs.
Normunds Avotiņš: "Es gan gribētu teikt, ka tik prāvai mašīnai prasītos lielais motors un AWD. Rodas jautājums, kurš to spēs samaksāt? Pirms gadiem pieciem es šādam jautājumam piekristu, jo Allspace ar normālu motoru maksāja stingri pāri 50 000. Tagad R Line ar lielo motoru un 4x4 maksā 43 - 44 eiro bez stikla jumta."
Mazliet dārgāki ir dīzeļi ar 150 vai 200 zirgspēkiem. Vajadzības gadījumā Allspace no people mover pārtop kravas auto - šeit noteikti ietilptu arī garāka paka.
Secinājumi
Paskat, cik praktisks un ērts auto tas Allspace. Tas tāds bija arī agrāk, tikai no vienas puses to spieda VW grupas lētākie konkurenti, bet no otras premium. Bet tagad, kad viss ir mainījies un nevar saprast, ko kas maksā un kad varēs dabūt, Allspace karjerā var iestāties jauns pagrieziens.
Volkswagen Allspace R-Line 2.0 TSI 4Motion DSG
+ majestātisks izskats un gaita
+ garš, daudzpusīgs salons
+ jaunākās tehnoloģijas
- maz atšķirību no Tiguan
- pieprasa jaudīgus dzinējus
- ražošana ārpus Eiropas
Dzinējs: 1984 ccm, R4 turbo
Jauda: 190
Paātrinājums: 7,7
Patēriņš: 8,4
CO2: 190
Cena: no 41 374 eiro