Tāpat šogad tiks uzsākta dzelzceļa tilta uz Kundziņsalu (Uriekstes ielā) projektēšana un pārbūve, kur būvdarbus paredzēts noslēgt līdz 2023. gada vidum. Notiks darbi arī pie Daugavgrīvas pludmales krasta stiprinājuma jeb BKRR dambja sakārtošanas, kas ir turpinājums 2020. gadā jau paveiktajiem nostiprināšanas darbiem.
Osta aktīvi strādā, meklējot grantu piesaistes iespējas ES fondu portfeļos, lai varētu veikt būtiskus kopējās hidroinfrastruktūras uzlabojumus. Šogad plānots sākt darbu pie jūras vārtu – Rietumu un Austrumu molu pārbūves tehniskās dokumentācijas izstrādes. Šis projekts ir sagatavots un pieteikts ES CEF programmā. Plānots no 2022. gada pavasara līdz 2023. gada pavasarim paveikt būvprojektu izstrādi, un finansējuma piešķiršanas gadījumā būvniecības process tiks veikts no 2023 līdz 2025. gadam.
Turpināsies darbs arī pie Spilves teritorijas attīstības. Rīgas brīvostas pārvaldes izveidotā darba grupa, piesaistot biznesa konsultantus, ekspertus, LIAA, pašvaldību un uzņēmēju asociācijas, ir izvērtējusi 450 ha plašo Spilves teritoriju. Ir veikta ekonomiskā priekšizpēte, teritorija sadalīta 4 attīstības zonās, un šogad plānots aktīvs darbs pie A teritorijas 78 hektāru platībā perspektīvās attīstības, tostarp izstrādājot teritorijas lokālplānojumu un precizējot iespējamos biznesa modeļus. Ir plānotas sarunas ar potenciālajiem investoriem un operatoriem, vērtējot gan ES fondu, gan privātā finansējuma piesaistes iespējas, tai skaitā konsultācijas ar Eiropas Investīciju banku.
2022. gadā turpināsies iesāktais darbs arī projekta “Austrumbaltijas jahtu ostu tīkla pilnveidošana un popularizēšana EST-LAT 177” ietvaros. Ar tā palīdzību tiek uzlabota vairāku Rīgas jahtu ostas infrastruktūra, tā padarot galvaspilsētas jahtu ostas pieejamākas un pievilcīgākas gan vietējiem, gan ārvalstu burāšanas entuziastiem. Projekts tiek realizēts Eiropas Reģionālās attīstības fonda (ERAF) INTERREG Igaunijas-Latvijas Pārrobežu sadarbības programmas 2014.-2020. gadam ietvaros.