Cupra Born: Volkswagen ID.3 jaunākais brālis jaunās biksēs? (1)

Raksta foto
Foto: Ekrānuzņēmums no video

Runājot par elektromobiļiem, pirmajā plānā izlien elektromobilitāte. Tikai pēc tam apspriežam, kā auto brauc, kā izskatās utt. Šodien brauksim ar citādu elektromobili, jo vispirms skatīsimies uz tā dizainu, stilu, krāsu salikumiem. Un tikai pēc tam, it kā starp citu, atminēsimies, ka "ak jā, un vēl tas ir elektrisks".

Cupra Born piedzima kā Seat. Vienā no pēdējām autoizstādēm debitēja izcili pievilcīgs konceptauto uz Volkswagen ID.3 bāzes El Born, kas nodēvēts par godu Barselonas piepilsētai. Pēc tam kataloņiem ienāca prātā ideja pārcelt elektromobili uz tikko neatkarību iemantojušo sporta zīmolu Cupra.

Raidījuma TV Auto ziņas vadītājs Normunds Avotiņš: "Bieži jau negadās, ka masu ražotājs noliek tev priekšā gatavu sacīkšu auto. Vismaz vizuāli Cupra Born ir tāds. Kā tikai te nav! Spoileri un spliteri, sliekšņi un difuzori. Priekšā, aizmugurē un sānos. Un vēl arī 20 collu rati. Tūninga firmas un disku tirgotāji raud."

Priekša ir gana dusmīga, lai uzrunātu pavisam citu marku fanus. Efektīga iznākusi arī Born aizmugure. Tā labi izskatās gan gaismā formas dēļ, gan tumsā optikas dēļ. Sportiskā elektroauto bagāžnieks nav liels, apmēram kompaktklases auto līmenī, taču Born praktisko daļu iespējams paplašināt, vienkārši nolaižot sēdekļu atzveltnes.

Atkarībā no modeļa Cupra Born aprīkots ar 55 līdz 82 kilovatstundu bateriju. Ar 204 ZS motoru ziemā sniedzamība sasniedz 300 km, un tas nav daudz.

Raksta foto
Foto: Ekrānuzņēmums no TV Auto ziņām

Normunds Avotiņš: "Tomēr jāņem vērā pāris lietas. 

Ja izvēlaties braukt ar Born, parūpējieties par savu lādētāju, jo uz infrastruktūru paļauties nevar.

Ir vēl kas, un tas nav raksturīgs visiem elektromobiļiem šajā cenu kategorijā - šis auto spēj uzņemt ātrā lādētāja jaudu līdz 110 kW. Tas var izrādīties noderīgi."

Interjers

Ir bijuši gadījumi, kad auto no ārpuses ir baigā konfekte, bet salons - nu tā... Cupra Born nav tas gadījums. Te vispār grūti atpazīt modeli, uz kā bāzes Born ražots. Pilnīgi cita līmeņa apdare daļēji izgatavota no pārstrādātiem materiāliem. Sporta sēdekļi ir standartā.

Viduskonsole šeit ir ar noslēdzamu vāku, bet lielais centrālais ekrāns ir standartā. Žēl tikai, ka tas neizceļas ar ātrumu un izšķirtspēju. Bet nu viss pārējais kā ierasts – pagriežam kloķīti, ieliekam draivā un braucam.

Raksta foto
Foto: Ekrānuzņēmums no TV Auto ziņām

Normunds Avotiņš: "Par Cupra Born ir vairāki jautājumi, saistīti ar dinamiku. Vai tas auto arī kaut ko iet? Uz papīra vairāk nekā 200 ZS. Pilsētā reti kurš var turēt līdzi. Ārpus pilsētas es teiktu, ka pietiekami."

Pat ja paātrinājums "nenones jumtu", Born piemīt tāds temperaments, ka prasītos kāda sintētiska braukšanas skaņa.

Gaita

Normunds Avotiņš:

"Un tā klasiskā piedziņa. Tas ir tik forši! 

Jautājums Nr.2 – gaitas komforts. Ieraugot tos 20" veltņus ar plānām riepiņām, šķiet, ka viss būs traki. Bet atcerēsimies, ka mums ir darīšana ar elektromobili – smaga grīda, īpaša amortizācija. Izbraucu pat pa zemes ceļu – nekādu raižu. Born darbojas kā mītu grāvējs. Ir priekšstats, ka ar tādiem auto var braukt pa gludu asfaltu. Turklāt šeit standartā ir pazemināta sporta piekare. Pat vietās, kur ceļa vispār nav, ir tikai pliks ledus un bedres, Born turas uz ceļa kā pielīmēts."

Raksta foto
Foto: Ekrānuzņēmums no TV Auto ziņām

Stūres pārnesums un pastiprinātāja tīkamais smagums papildina balstiekārtas dotumus un vēl vairāk paspilgtina sajūtas pie Cupra Born stūres. Bet visvairāk pārsteidz balstiekārta. Tā piekare ir blīva – patiesībā Cupras labākajās tradīcijās.

Lai gan ejošākie Cupra modeļi maksā 40 000 un jaudīgākajā e Boost variantā pat vairāk, elektromobiļa bāzes modelis maksās samērīgus 36 600 eiro, tātad kopā ar subsīdiju tuvu 30.

Verdikts

Cupra Born atgādina Porsche, un ne jau jaudas, ātruma vai cenas ziņā. Porsche saka, ka nekas nav tik labs, lai to nevarētu uztaisīt vēl labāku. Volkswagen ID.3 arī nav bijis gana labs, lai to nepārtaisītu par ko atraktīvāku.

Cupra Born

+ sportisks, izteiksmīgs dizains

+ sporta sēdekļi standartā

+ blīva, spēcīga balstiekārta

- tikai zemprofila riepas

- lēns centrālais ekrāns

- sīkas ergonomiskas nepilnības

Dzinējs: EV

Jauda: 204

Paātrinājums: 7,3

Patēriņš: 15,5 KWh/100 km

Baterija/sniedzamība, kWh/km: 58/424

CO2: 0

Cena: 39 900

Uz augšu