Aptuveni pirms pusgada mums bija iespēja iepazīties ar jauno Honda HR-V. Tas notika Vācijā, un ļoti interesēja, kad mašīna nonāks pie mums, kā iejutīsies Latvijas ziemā un cik tad tāds auto maksās. Šodien mums ir iespēja izbraukt ar HR-V labākajā komplektācijā. Kā to var pateikt? Tai priekšā ir tās BMW stila svītras.
Honda HR-V paaugstina kvalitātes standartus jeb jaunā modeļa pirmais tests (3)
Ko tās īsti nozīmē, mēs vēl joprojām nezinām, taču izskatās varen stilīgi. Arī kopējais tēls jūtami atšķiras no iepriekšējās paaudzes modeļa, kam nākamgad apritētu 10 gadi.
TV Auto ziņas vadītājs Normunds Avotiņš: "Ja skatāties bildēs un nespējat atminēties, ko HR-V atgādina profilā, es pateikšu priekšā. Tā būtu varējis izskatīties kompaktklases krosovers no Saab. Durvju samērs ir līdzīgs pēdējam 9-5, aizmugure un lukturi arī atgādina zviedru gulbja dziesmu."
Honda bieži rīkojas citādi nekā pārējie japāņu autoražotāji. Reizēm tas nostrādā, reizēm ne.
Normunds Avotiņš: "Mani interesē, kāpēc aizmugurējās sāndurvis ir tik garas. It kā šī būtu HR-V pagarinātā versija. Bagāžniekam no tā nav nekāda labuma. Tas ir tāds pats kā mazās klases krosoveram. Tātad atbilde būs aizmugurējos sēdekļos ar Honda patentēto Magic Seat sistēmu, kas ir supervienkārša un efektīva. Salons Hondai ir foršs. Smuka stūre, glīti sēdekļi. Panelis ir augstāks, jauna multimediju sistēma, bet saglabātas ierastas lietas. Ātrumkārbas svira ir tāda pati kā vienmēr - ne tur pogas, ne kaut kas grozāms. Vienkārši un skaidri."
Tā kā vienīgais pieejamais spēka agregāts ir benzīna hibrīds, lāpstiņas zem stūres pārslēdz nevis ātrumus, bet gan rekuperācijas pakāpes – gluži kā elektromobilī. Klimata kontroles kloķīšu skaņa ir kā seifam, bet telefona vadu var nolikt nost un nekad neizmantot, jo auto ar viedierīci ir savienojams "pa gaisu", bet baterijai paredzēts bezvadu uzlādes panelis.
Nonda HR-V nopērkama ar vienu vienīgu motoru – 131 ZS benzīna hibrīdu. Vairāk par vienu dzinēju nemaz nevajag, vienīgi ar gāzes pedāli jāapietas saudzīgi, jo ar pilnu gāzi, variatora vadīts, hibrīdmotors nikni rūc.
Normunds Avotiņš: "Vēl ievēroju, ka vadītājam arī atlec labums no tā, ka mašīna ir garāka nekā agrāk. Braukšana uzreiz ir līganāka. Un kas ir viena laba lieta, ko nevar Hondai atņemt, – detaļu kvalitāte, attieksme pret sīkumiem ir citā līmenī nekā Toyota, Nissan, Mazda un citiem japāņiem. Honda joprojām tur to savu a la premium kanti."
HR-V statusa tumšā puse ir cena. Kaut arī pieejams tikai ar priekšpiedziņu, krosovers nekādi neiznāk lētāks par 30 000 eiro.
Normunds Avotiņš: "Tātad bāzes izpildījumā HR-V maksā 31 000. Bet tur šis tas trūkst, piemēram, dubultais klimats. To tā kā gribas, tāpēc pakāpjamies solīti augstāk. Tas ir jau 33 000. Ja gribas visu, ko modelis spēj sniegt, tad jāmaksā vismaz 36 000 eiro."
Honda HR-V e:HEV
+ garš salons
+ augstvērtīga apdare
+ ekonomisks hibrīddzinējs
- dzinēja troksnis paātrinoties
- cena virs klases vidējās
- necils centrālais ekrāns
Dzinējs: 1498 ccm, R4 HEV
Jauda: 131
Paātrinājums: 10,7
Patēriņš: 5,4
CO2: 122
Cena: no 31 280