Jauni pētījumi liecina, ka bioetanolā jeb spirtā, kas ražots no kukurūzas, ir par 24 procentiem vairāk oglekļa nekā benzīnā. Vien pirms trim gadiem veiktā pētījumā rezultāts bija pretējs.
Benzīns izrādās dabai mazāk kaitīgs nekā bioetanols
Tas nozīmē, ka biodegvielas ražošanas process, kas ietver posmus no augsnes sagatavošanas līdz izejvielu gala pārstrādei, noved pie liela mēroga emisijām atmosfērā. Jāatzīmē, ka trīs gadus sens ASV Lauksaimniecības ministrijas pētījums parādīja, ka kukurūzas etanolā ir par 39 procentiem mazāk oglekļa nekā benzīnā.
Kopš 2005. gada ASV valdība ir pilnvarojusi visas naftas kompānijas katru gadu benzīnam pievienot aptuveni 55 miljardus litru kukurūzas etanola. Tādējādi speciālisti bija iecerējuši gan samazināt kaitīgo izmešu daudzumu, gan vienlaikus arī atbalstīt lauksaimniekus.
Pateicoties šim likumprojektam, desmit gadu laikā valsts teritorijā ievērojami paplašinājās kukurūzas lauku platības un pašas kultūras audzēšana pieaugusi par gandrīz deviņiem procentiem. Tajā pašā laikā zemes platību apgūšana ir radījusi ievērojamas oglekļa emisijas. Visticamāk, jaunie ekspertu prezentētie dati mainīs ASV nacionālo politiku biodegvielas jomā.
Var piebilst, ka bioetanolam ir lieliskas alternatīvas. Porsche jau šogad sadarbībā ar partneriem Čīlē sāks ražot e-degvielu, kas ir videi maksimāli draudzīga. Proti, gandrīz CO2 neitrālu degvielu paredzēts ražot, izmantojot lētu un videi draudzīgu vēja enerģiju. Īsumā sakot, ražošanas process būs šāds: pirmajā posmā elektrolizatori sadala ūdeni skābeklī un videi draudzīgā ūdeņradī, izmantojot vēja enerģiju. Tad no gaisa izfiltrē CO2 un apvieno ar videi draudzīgo ūdeņradi, lai radītu sintētisku metanolu, ko savukārt pārvērš par e-degvielu.
Pagājušā gada septembrī Porsche sāka jaunas eFuel rūpnīcas būvniecību, un inovatīvais uzņēmums sāks darboties Čīlē 2022. gadā.