Pastāv viedoklis, ka elektroautomobiļi ir pakļauti lielākam aizdegšanās riskam nekā automašīnas ar benzīna vai dīzeļdzinēju. Tas arī zināmā mērā saprotams, jo, ja ziņa par kārtējo nodegušo Audi vai BMW vietu starptautiskajās ziņās neizpelnās, tad vēsts par sadegušu Tesla Model S pasauli apskrien vēja ātrumā.
Vai elektroauto ir pakļauts lielākam sadegšanas riskam nekā dīzelis? (6)
Vācu AutoBild atsaucas uz vairākiem pēdējos gados reģistrētiem negadījumiem ar elektroauto Vācijā. Izdevums atminas atgadījumu, kad Hesenē nodega gandrīz jauns VW Golf GTE Plug-in-Hybrid ar dažu simtu kilometru nobraukumu, Austrijas Voralbergā neilgu laiku vēlāk aizdegās Renault Zoe, bet Nīderlandes Groningenē pavisam nesen liesmas aprija Volkswagen ID.3 un uz šo notikumu fona Frankijas reģionā Vācijā uz laiku bija aizliegts pazemes stāvvietās atstāt elektriskos auto.
Norūpējušies autobraucēji uzdod jautājumu: vai elektromobiļi un hibrīdmodeļi rada īpašu risku? Aptaujas par šo tēmu rāda: 35 procenti aptaujāto uzskata, ka elektriskās automašīnas ir visbīstamākās ugunsgrēku gadījumā. Desmit procenti uzskata, ka benzīna dzinēji ir bīstami, bet par dīzeļiem sliktās domās ir tikai četri procenti. Pēc aptaujāto domām, ūdeņraža transportlīdzekļi vai automašīnas ar hibrīda piedziņu aizdegas īpaši reti. Tā par katru no šiem auto veidiem domā vien 3% aptaujāto.
Tai pašā laikā eksperti ir vienisprātis, ka elektrificētie transportlīdzekļi ugunsgrēkos, kas izceļas avārijas rezultātā, nav ne vairāk, ne mazāk bīstami par automašīnām ar iekšdedzes dzinēju, jo tie atbilst vienādiem drošības standartiem.
E-automobiļi ir tikpat bīstami kā mašīnas ar iekšdedzes dzinēju
Saskaņā ar Vācijas Apdrošinātāju asociācijas (GDV) sniegto informāciju, statistika par bojājumiem nepamato bailes no elektriskajām piedziņām. Tā uzskata arī auto pārbaužu uzņēmuma DEKRA negadījumu pētnieki un finanšu kompānijas Allianz eksperti. Aktuālajiem elektromobiļiem un moderniem tradicionālās piedziņas automobiļiem tā dēvētā ugunsslodze ir ļoti līdzīga, jo mašīnu konstrukcijā izmantoto sintētisko materiālu un plastmasas daudzums ir gandrīz identisks.
Tomēr elektroauto un hibrīdi rada jaunus izaicinājumus glābējiem avārijas gadījumā, jo ir maz pieredzes ar šāda tipa automobiļiem, kad tie iesaistīti avārijās un aizdegas. Vācijas Ugunsdzēsēju asociācijas (DFV) dati gan liecina, ka izaicinājums nav lielāks kā gadījumos, ja, piemēram, avarējis ar gāzi darbināms transportlīdzeklis.
Ekspertu secinājums, balstoties uz līdzšinējiem atklājumiem:
elektriskā automašīnā vadītājs var justies tikpat droši kā automašīnā ar parasto piedziņu.
Atšķirības tomēr ir remonta izmaksās
Atšķirība starp iekšdedzes dzinējiem un elektrificētām automašīnām ir redzama remonta izmaksās pēc avārijas.
Saskaņā ar apdrošināšanas kompānijas Allianz Versicherung pētījumu finansiālie izdevumi elektriskajiem transportlīdzekļiem ar akumulatoru ir par desmit līdz 30 procentiem lielāki nekā iekšdedzes dzinējiem. Plug-in hibrīda remonta izmaksas var būt pat par 50 procentiem lielākas.