2021. gadā vācu koncerns Volkswagen Group apvienoja Bugatti atsevišķā kopuzņēmumā ar horvātu Rimac, jo tam piemīt apbrīnojama spēja ar ierobežotu budžetu izstrādāt unikālas automašīnas, turklāt tam ir arī liela pieredze elektrisko transportlīdzekļu izveidē. Mate Rimaks, Rimac izpilddirektors un dibinātājs, par to pastāstīja intervijā Automotive News Europe.
Kļuvis zināms, kāpēc Volkswagen "atkratījās" no Bugatti
Pēc Rimaka teiktā, Bugatti zīmols Volkswagen grupai pēdējos gados ir bijis ienesīgs, tāpēc reorganizācija nav saistīta ar finanšu rādītājiem. Tomēr visi modeļi kopš Veyron izlaišanas 2005. gadā ir aprīkoti ar W16 benzīna dzinēju. Tas būtībā ir divu VR8 dzinēju pāris, kas konceptuāli būtībā ir Volkswagen VR6 motors ar pievienotiem diviem cilindru pāriem.
Tādējādi Bugatti W16 spēkstacijas saknes meklējamas pagājušā gadsimta 90. gadu sākumā.
Rimaks runā par W16 kā pārsteidzošu motoru, taču uzskata, ka agrāk vai vēlāk tas būs jānomaina. Un te rodas otra problēma: Volkswagen tērē daudz naudas tādu unikālu modeļu kā Veyron vai Chiron izstrādei, tomēr galu galā joprojām izmanto citu koncerna nodaļu izstrādnes.
Horvātu Rimac priekšrocība tikmēr ir iespēja radīt principiāli jaunus modeļus un tajā pašā laikā netērēt nelielas Eiropas valsts gada budžetu šim nolūkam. Piemēram, uzņēmuma jaunajā Nevera elektromobilī visas detaļas ir pilnīgi unikālas, proti, tajā neatradīsiet nevienu elementu, kas ņemts no cita automobiļa.
Kāds būs pirmais Bugatti Mates Rimaka vadībā (viņš vada kopuzņēmumu Bugatti Rimac kopš 2021. gada beigām)? Pēc viņa teiktā, vienkāršākais un acīmredzamākais veids būtu Bugatti logotipu uzstādīšana uz Rimac Nevera, taču šādu soli viņš spert negrasās.
Nākamais Bugatti modelis nebūs elektromobilis, bet gan hibrīds.
Tas saglabās iekšdedzes dzinēju, taču tas vairs nebūs W16. Pārējās detaļas Rimaks pagaidām nolēmis paturēt slepenībā.
Sarunas ar Automotive News Europe nobeigumā Rimaks vēlreiz uzsvēra, ka Bugatti kā zīmols ir superveiksmīgs, jo visas tā automašīnas ir izpārdotas līdz 2025. gadam.