Pasaules autobūve šobrīd virzās uz iekšdedzes dzinēju izskaušanas pusi. Paraugoties uz to, kādā tempā tiek gatavoti aizvien jauni elektroauto un cik ražotāji jau ir paguvuši nosaukt gadu, no kura vairs neizlaidīs automašīnas ar benzīna vai dīzeļdzinēju, par to vairs nav šaubu.
Lamborghini cer, ka iekšdedzes dzinēji pēc 2030. gada neizzudīs
Tomēr Volkswagen grupas superauto zīmols Lamborghini vēl nav norakstījis iekšdedzes dzinēju sugu un vēlas tos dzīvus saglabāt arī pēc desmitgades beigām. To Vācijas nedēļas laikrakstam Welt am Sonntag sacījis Lamborghini izpilddirektors Štefans Vinkelmans.
"Pēc hibridizācijas mēs pagaidīsim, lai redzētu, vai pēc 2030. gada būs iespējams piedāvāt transportlīdzekļus ar iekšdedzes dzinēju," viņš teica Welt am Sonntag.
Vinkelmana skatījumā vēl ir par agru pilnīgi droši prognozēt pilnīgu atteikšanos no iekšdedzes dzinējiem, jo viena no iespējām, kā tos saglabāt dzīvus, ir sintētiskās degvielas izmantošana.
Vinkelmans janvārī paziņoja, ka Lamborghini plāno izlaist savu pirmo pilnībā elektrisko modeli izlaist šīs desmitgades beigās. Viņš uzsvēra, ka šobrīd ir piesardzīgāks nekā pagājušajā gadā, kad jauna tipa mašīnas iznākšanu prognozēja jau desmitgades otrajā pusē.
Lamborghini, kā arī itāļu zīmola galvenie konkurenti Ferrari, Aston Martin Lagonda un McLaren šobrīd smagi strādā, lai pārslēgtos no augstas veiktspējas benzīna un hibrīddzinējiem uz 100% elektrību, neupurējot augstos dinamikas rādītājus, kas ir visu šo zīmolu esence.