Ir trīs veidu hibrīdi – vieglais jeb mild hibrīds, kas vispār nav nekāds hibrīds, tad ir tāds kā Toyota ar reālu elektromotoru un bateriju, un tad vēl ir tie lādējamie hibrīdi, kas jau tā ir katram otrajam ražotājam un drīz būs visiem.
Stiprais hibrīds no Suzuki jeb braucam ar elektrificēto apvidnieku Vitara (2)
Šoreiz tuvāk iepazīsim kārtējo jaunumu no pieticīgā un savrupā Suzuki, kam klāstā izrādās visu trīs hibrīdu veidi. Tas ir Vitara apakšmodelis ar 1,5 litru dzinēju un 24 kilovatu elektromotoru, ko Suzuki klusiņām ieviesa šī gada sākumā. Tas paredzēts tikai Eiropas tirgum, un arī ne visiem.
Raidījuma TV Auto ziņas vadītājs Normunds Avotiņš: "Nekļūdīga pazīme tam, ka ir darīšana ar reālu hibrīdu, ir oranži kabeļi motortelpā. Oranža ir to izolācija, kas nozīmē, ka kaut kur tajā visā ir darīšana ar augstu spriegumu."
Atšķirībā no plašāk pazīstamā Vitara vieglā hibrīda, kas iztiek ar starteri-ģeneratoru, hibrīdam ir īsts elektromotors. Tā kā benzīna dzinējs šeit ir atmosfēriskais, nevis 1,4 litru turbo, stiprā hibrīda summārā jauda ir zemāka nekā mild hibrīdam – 115 ZS pret 129. Un vēl tam ir Suzuki pašu konstruēta robotizētā pārnesumkārba.
Normunds Avotiņš: "Cilvēki, kas nekad nav braukuši ar Suzuki, bet tikai redzējuši uz ielas, tur to par ļoti prastu. Tā īsti nav. Vitara hybrid pilnīgi visa gaismas tehnika ir ar LED. Vitara hibrīds nemaz nav nopērkams kādās īpaši šķidrās un lētās komplektācijās. Ir tikai GL+ un GLX. Komplektā ar visu riteņu piedziņu elektrificētais Suzuki krosovers maksā no 27 līdz 29 000 eiro."
Kā var zināt, ka braucam ar hibrīdu? Priekšā rāda enerģijas plūsmu. Šim Suzuki ir Apple Car Play, un savienojums ir ātrs, taču pa vadu. Vēl ir labi, ka hibrīdam ir arī "automāts". No manuālās kārbas izgatavotais "robots" patiesi darbojas gandrīz kā īsta automātiskā transmisija – tātad bez kaitinošiem rāvieniem. Interesanti, ka ātrumu lāpstiņas zem stūres tiešām pārslēdz ātrumus, nevis rekuperācijas līmeņus kā pieņemts mūsdienu hibrīdos.
Normunds Avotiņš: "Ir parastais vieglais hibrīds ar manuālo kārbu un 129 ZS, un īstais hibrīds, ar kādu braucam mēs. Summārā jauda ir maza 1,5 litru motoram – 100 ZS. Vai tikai tas nav tāpēc, ka citās valstīs nodokļi ir pēc jaudas? Subjektīvi ir sajūta, ka ir vairāk par simt ZS. Ko nu nevajag darīt, braukt ar gāzi grīdā. Uz priekšu jau iet, bet hibrīdam nepatīk."
Apdzīšanas brīdī labāk pāriet režīmā Sport. Taču Suzuki Vitara lielākais talants ir pilnīga arogance pret seguma kvalitāti.
Normunds Avotiņš: "Pilnīgi vienalga, kur braukt! Man liekas, ar Suzuki varētu tikt līdz Ziemeļpolam, ja būtu tāds uzdevums."
Skaidrs, ka ašam un prasīgam braucējam Vitara hibrīds nebūs īstā izvēle. Bet parasti tādi ļaudis arī nepērk šādus auto. Te svarīgāk, lai vienmēr var iebraukt tur, kur citi nevar, lai nebūtu liels patēriņš, lai uzturēšanas izmaksas būtu zemas un lai tas auto būtu uzticams. To nu Suzuki nevar atņemt.
Caurmērā Vitara hibrīda apetīte turas 7,5 litru robežās. Tas tāpēc, ka hibrīdiekārta pilnvērtīgi darbojas tikai pilsētas apstākļos vai vēl labāk – bezceļā. Piekare savukārt ir robusta, blīva un izturīga. Piemērota ne pārāk labam ceļam.
Normunds Avotiņš: "Ja nu vēl ir krosoveri šajā cenu un izmēru kategorijā, ko var droši saukt par visurgājējiem, tad Suzuki Vitara ir viens no tiem."
Šosejas ātrumos elektriskā daļa pārsvarā snauž, tomēr ripojot cenšas lādēt bagāžnieka grīdā paslēpto bateriju.
Secinājumi
Suzuki Vitara ir pieticīgs, praktisks un uzticams automobilis. Spēcīgākais trumpis ir palielināts klīrenss, īsas pārkares, uzticama konstrukcija, kurai neko daudz nevar apakšā noraut, un visu riteņu piedziņa. Šajā klasē tā ir retums, sevišķi kopā ar hibrīdu, un ja ir, tad par augstāku cenu.
Suzuki Vitara 1.5 Hybrid 4WD
+ pieejams ar 4x4
+ stabila, izturīga balstiekārta
+ daudzpusīgs pielietojums
- vājš paātrinājums
- askētisks interjers
- maza degvielas tvertne
Dzinējs: 1462 ccm, R4 HEV
Jauda: 115
Paātrinājums: 12,7
Patēriņš: 5,8
CO2: 132
Cena: no 26 990