Diemžēl jokiem par to, ka līdz ar ledu un sniegu no ceļiem nokūst arī asfalts, Latvijā joprojām ir pietiekami daudz iemeslu lielāku un mazāku bedrīšu formā. Šī ziemas sezona, kas bijusi un turpina būt nokrišņiem bagāta, situāciju uz ceļiem tikai pasliktinājusi, par ko liecina arī iedzīvotāju sūdzības.
VAS "Latvijas autoceļu uzturētājs" valdes priekšsēdētājs Vilnis Vitkovskis intervijā TVNET stāsta par šīs ziemas un gaidāmās vasaras sezonas ceļu uzturēšanas darbiem, kā arī vērtē sākto autoceļu uzturēšanas tirgus atvēršanu.
Diemžēl jokiem par to, ka līdz ar ledu un sniegu no ceļiem nokūst arī asfalts, Latvijā joprojām ir pietiekami daudz iemeslu lielāku un mazāku bedrīšu formā. Šī ziemas sezona, kas bijusi un turpina būt nokrišņiem bagāta, situāciju uz ceļiem tikai pasliktinājusi, par ko liecina arī iedzīvotāju sūdzības.
VAS "Latvijas autoceļu uzturētājs" valdes priekšsēdētājs Vilnis Vitkovskis intervijā TVNET stāsta par šīs ziemas un gaidāmās vasaras sezonas ceļu uzturēšanas darbiem, kā arī vērtē sākto autoceļu uzturēšanas tirgus atvēršanu.
- Kā kopumā vērtējama šī ziemas sezona, kas, iespējams, būs pēdējā aizvadītā deleģēšanas režīmā? Vai darbu apjoms būs bijis lielāks nekā pērn?
- Šī ir ļoti izaicinoša ziemas sezona. Man ir jāsaka liels paldies visiem uzņēmuma darbiniekiem, it īpaši ziemas dienestam. Šosezon pēc ilga pārtraukuma sniega pārvietošanai nācies izmantot arī buldozerus. Buldozers salīdzinājumā ar greideri ir ārkārtīgi jaudīga tehnikas vienība. Kupenas un sastumtā sniega vaļņi bija tik lieli, ka ar greideri vai traktortehniku vairs nebija iespējams tikt galā, tāpēc pēc ilgiem laikiem arī buldozeriem bija darbs. Tas ilustratīvi raksturo to, kāda ir šī sezona.
Tāpat jāsaka, ka šī ziemas sezona ir intensīva. Autoceļu uzturēšanā ziemas sezona sākas 16.oktobrī un noslēdzas 15 aprīlī. Pirmos darbus brauktuvju slīdamības mazināšanai veicām jau 19.oktobrī, novembra otrajā pusē uzsniga sniegs un veicām jau brauktuvju attīrīšanu no sniega. Var arī teikt, ka kopš tā laika sniegs bijis uz palikšanu. Esam piedzīvojuši vairākus tā saucamos pavasarus, kas no ceļu uzturēšanas perspektīvas nav labi. Tie sabojā ceļu segumu, kas ir nokalpojuši un sliktā tehniskā stāvoklī, veicinot bedru veidošanos.