Ņemot vērā šos izaicinājumus, ES Padome pagājušā gada nogalē nāca klajā ar jaunu Eiropas pieaugušo izglītības darba kārtību. Tā paredz jau līdz 2030. gadam radikāli palielināt pieaugušajiem pieejamo apmācību skaitu un daudzveidību. Tas nozīmē, ka iedzīvotājiem būs iespēja ne vien apgūt jaunu valodu vai uzlabot datorprasmes, bet kaut pirmspensijas vecumā pilnībā mainīt darbības sfēru.
Šie mūžizglītības projekti tiks īstenoti, izmantojot kohēzijas politikas ES programmas, fondus un instrumentus, piemēram, Erasmus+, Eiropas Sociālais fonds Plus (ESF+), Eiropas Globalizācijas pielāgošanas fonds Pārvietotajiem darbiniekiem, Atveseļošanās un noturības mehānisms, Taisnīgās pārejas fonds, InvestEU, tehniskā atbalsta instrumentus un citus. Tādējādi plānots panākt, lai jau 2025. gadā vismaz 47% pieaugušo vecumā no 25 līdz 64 gadiem gadā izmanto vismaz vienu apmācību kursu. Savukārt līdz 2030. gadam kursu apmeklētāju īpatsvaram jāpieaug līdz 60%.
Pirmie rezultāti jau ir redzami. Latvijas Valsts izglītības attīstības aģentūra (VIAA) 1. martā ziņoja, ka pieteikšanās mācībām ES fondu pieaugušo izglītības projekta «Nodarbināto personu profesionālās kompetences pilnveide» 7. kārtā noslēgusies ar lielāko līdz šim saņemto pieteikumu skaitu. Aģentūra saņēmusi vairāk nekā 36 000 pieteikumu, kas veido 43% pieaugumu, salīdzinot ar iepriekšējo projekta kārtu. Vislielākā interese gan Rīgā, gan reģionos bijusi par izglītības programmām uzņēmējdarbības, IT un būvniecības nozarēs.
Kopumā saņemti pieteikumi no 27 726 iedzīvotājiem, no kuriem 30% bija pieteikušies vairāk nekā vienā izglītības programmā. Vislielākais pieteikumu skaits saņemts profesionālās pilnveides izglītības programmās, kuru vidū populārākās bija dārza ainavu plānošana, informācijas digitalizācijas un publicēšanas metodes un digitālais mārketings. Vēl pieprasītāko programmu vidū ir administratīvie un sekretāra pakalpojumi, nekustamā īpašuma tirdzniecība un apsaimniekošana, foto un video pamati digitāla produkta izstrādei un virzīšanai tirgū, kā arī akciju tirgus investīciju analīze personīgo ieguldījumu izvērtēšanai.