"Ienāk klasē zēns, kurš apvaino klasesbiedru par to, ka viņam ir cita nacionalitāte - tā nacionalitāte, kas, viņaprāt, ir izraisījusi karu. Skolotājs nedrīkst palaist šādas situācijas garām, tāpēc šī skolotāju sāka runāt par sevi, stāstot, ka viņai divas paaudzes rados ir krievu tautības cilvēki, un vaicājot, vai tāpēc viņa kļūst sliktāka šajā klasē?" par kādas skolotājas pieredzi stāstīja LU Starpnozaru izglītības centra eksperte Solvita Lazdiņa.
Viņa uzsvēra, ka bērniem būtu jāakcentē kaut kādas kopīgas lietas, kas neatkarīgi no dažādības ir kopīgas visiem tautību cilvēkiem, taču ne vienmēr starpbrīdī radušos sadursmi var risināt ar kopsaucēju atrašanu. Martinsone sacīja, ka bērni ir jāizšķir, un gan klases, gan skolas vadības līmenī jāaktualizē tādas vērtības kā piemēram, cieņa.
"Parasti krīze un bēdas satuvina cilvēkus, bet, ja ir bijuši asumi iepriekš, tad krīze un bēdas to pastiprina.
Tu nevari neieņemt nekādu pozīciju, jo karā tu esi savējais vai pretinieks. Risinājums ir runāt tajā līmenī, kas visiem kopīgs, - mēs visi vēlamies mīlestību, mieru, labklājību. Ir jārunā nevis par totalitāro Putina režīmu un varonīgajiem ukraiņiem, bet par to, ka esam pret agresiju," izteicās Martinsone.
Rajevskis savukārt uzskata, ka ir negodīgi runāt tikai par mieru un "nevar ļaut nesaukt lietas īstajos vārdos". Piemēram, brīdī, kad cilvēki sociālo tīklu profilos sākuši likt Ukrainas karodziņus, tika radīts alternatīvs produkts no Aaustrumiem - miera baloži, tādējādi mēģinot šķelt sabiedrību.