Suzuki SX4 S-Cross jau reiz ir viesojies raidījumā TV Auto ziņas, tāpēc iedosim to izmēģināt cilvēkam, kas pazīstams ar dažādām automašīnām arī ar pilnpiedziņu – LAF standartauto komisijas vadītājam Eduardam Kalvem.
Pilsētai vai laukiem? Autoziņu neatkarīgais eksperts testē Suzuki SX4 S-Cross
Automašīnas CV ir pavisam īss. Pilnā vārdā Suzuki SX4 S-Cross, tas pieejams ar vienu vienīgu, 1,4 litru turbodzinēju, kas papildināts ar vieglā hibrīda iekārtu un attīsta 129 zirgspēkus. Lai gan S Cross pieejams arī ar priekšējo riteņu piedziņu, uzsvars ir uz AWD modeļiem. Iemesls ir ļoti vienkāršs - S Cross ar pilnpiedziņu maksā tikpat, cik konkurentu modeļi bez tās.
Eduards Kalve, LAF Standarautomobiļu komisijas vadītājs: "Braucot pa mežu, pozitīvs iespaids. Esmu pārsteigts, ka kalnā auto uzbrauca bez mazākās piepūles."
Ja neskaita utilitāro Jimny, visi Suzuki krosoveri ir parastas vieglās automašīnas ar paaugstinātu klīrensu. Un tomēr ārpus asfalta tās spēj vairāk nekā citi. Paradokss!
Eduards Kalve: "Brauc labi, augsta sēdpozīcija, kā jau krosoveram pienākas. Es gan krēslu nolaidu līdz galam lejā. Es esmu garš un tāpat redzu tālu. Daļai pircēju varētu patikt, ka viss pārsegs redzams."
Salīdzinot ar vecā SX4 slīpo degunu, tas ir teju radikāls pavērsiens.
Eduards Kalve: "Progress ir milzīgs. Mašīna izskatās lielāka, vizuāli iespaidīgāka un cēlāka. Iepriekšējais SX4 bija piezemētāks. Mašīnu vajadzēja, tāpēc ķeksīša pēc tika uztaisīta, bet neba jau kāds uz to dikti skatījās."
Visi iepriekšējie SX4 allaž dzīvojuši Suzuki Vitara ēnā, jo tas vienmēr bijis pārāks. Tagad modeļi nonākuši mainītās lomās.
Eduards Kalve: "Šī konkrētā mašīna baltā krāsā pat eleganti izskatās. Domāju, ka cilvēki atskatās uz to, no priekšas pat ļoti skaisti."
Ne tik skaista ir skaņas izolācija. Pilsētas satiksmē auto ir samērā kluss, bet uz šosejas salonā sāk iespiesties dažādi trokšņi.
Eduards Kalve: "Tagad braucam ar 90. Sākot ar to un uz augšu, parādās troksnis. Tas ir viens no nelielajiem mīnusiem. Pakojums varēja būt labāks."
Varēja gan, bet tad S Cross būtu smagāks. Un lēnāks, bet to mēs negribam.
Eduards Kalve: "Iespiežot gāzi grīdā ar kickdown, ir paātrinājums. Nav jūtami kaut kādi rāvieni. Tas ir pozitīvi."
Papildu uzrāvienu dod sporta režīms, kas sajūgts kopā ar pilnpiedziņas režīmu izvēlni - tā sakot, viss vienā.
Eduards Kalve: "Multimediju iekārta interesanta. Ar Bluetooth var zvanīt un klausīties savu mūziku, bet nepiedāvā navigāciju. Pieslēdzot caur vadu, tad gan visu dod. Ņemot vērā, ka, pieslēdzot ar vadu, telefons lādējas, nav nekas slikts. Te jau ir arī vieta, kur to telefonu nolikt. Patiesībā var īsu vadiņu piepirkt, lai nemaisās pa kājām."
Sevišķi nemainot tehniku un bezceļa iespējas, S Cross piepeši kļuvis par pilsētnieku.
Eduards Kalve: "sUn tajā pašā laikā der tam, kas nedzīvo pilsētā, kam pie mājas pieved grantēts ceļš. Vari braukt uz mežu izvēdināt galvu, neizkāpjot no mašīnas."
Īstenībā multifunkcionāls auto, kas var dzīvot kā pilsētā, tā laukos, tur viņi ir trāpījuši. Trāpīts arī ar cenu. Šāds Suzuki S-Cross GL+ ar pilnpiedziņu, īstu sešpakāpju automātu un LED lukturiem standartā maksā 26 000 eiro.
Eduards Kalve: "Zemnieki droši vien smiesies, viņiem tikai Land Cruiser un Hilux, bet es domāju, ka tas ir derīgs aktīvas atpūtas cienītājiem, kam nav svarīgi, kāda zīmīte priekšā. Tas ir stilīgs auto labā cenā, ar kuru doties piedzīvojumos."
Suzuki SX4 S-Cross GL+ AWD
+ uzlabots, iznesīgāks dizains
+ lieliskas bezceļa spējas
+ pievilcīga cena
- trokšņi šosejas ātrumā
- multimediju iekārtas niķi
- maza degvielas tvertne
Dzinējs: 1373 ccm, R4 turbo 48V MHEV
Jauda: 129
Paātrinājums: 10,2
Patēriņš: 6,1
CO2: 139
Cena: 27 690 eiro*
*) ar automātisko pārnesumkārbu