Uzticamība – tas ir ilgu gadu darbs
“Mēs dzīvojam strauju pārmaiņu laikā, un dažādu ikdienas lietu ilgmūžība, šķiet, atkāpusies otrajā vai pat trešajā plānā. Taču tas nenozīmē, ka patērētāji nevēlas uzticamas, ilgi kalpojošas lietas, jo īpaši, ja runa ir par tik dārgu pirkumu kā mašīna,” saka žurnāla Profi Latvija redaktors un ilggadējs Latvijas Gada auto žūrijas tiesnesis Guntars Pulss.
“Ja mēs uz auto nozari paraugāmies retrospektīvi, gadu gaitā katrs ražotājs ir meklējis savu veidu, kā izcelties un piesaistīt pircējus. Piemēram, Volvo jājamzirdziņš tradicionāli ir drošība, Honda – izturīgi dzinēji, Subaru un Audi izcēlušies ar pilnpiedziņu, Alfa Romeo – ar dizainu un emocijām, bet, teiksim, Fiat un Dacia – ar cenu, kas ļauj lēti tikt pie jauna auto. Japānas ražotājiem šad tad ir pārmests konservatīvisms, bet es domāju, ka apdomībai ir sava pozitīvā puse, un, piemēram, Mazda jau vairāk nekā divus gadu desmitus ir pazīstams kā uzticamu spēkratu ražotājs,” stāsta Guntars.
Tāpat viņš norāda, ka sasniegt labu reitingu īsā laikā nespēj neviens. Visi tirgū redzamie piemēri liecina, ka tas ir process, kas prasa īpašu neatlaidību un rūpību un kas parasti noris vairāk nekā desmit gadus. Spilgts piemērs tam ir Dienvidkorejas rūpnieki, kuriem klientu pārliecināšanai par savu ražojumu kvalitāti un uzticamību arī vajadzēja ilgu laiku.
“Tie, kuri seko notikumiem auto tirgū, zina, ka ražotāji mēdz radīt gan izcilus, gan neveiksmīgus braucamos, taču viens ir skaidrs – augsts kvalitātes un uzticamības līmenis ir sasniedzams maratonā, nevis vidējā distancē, kur nu vēl sprintā. Ražotāji mācās no pašu kļūdām, ievieš kvalitātes procedūras, kas ļauj ātri atklāt dažādas kļūmes, atrod vislabākos daļu un materiālu piegādātājus un efektīvi ar tiem sadarbojas,” saka Guntars Pulss.