Bērnam jāpalīdz rast balanss starp vecākiem un skolu
Vecāku loma bērna attiecību veidošanā skolas vecuma posmā ir nozīmīga, tomēr var rasties situācijas, kad bērnam ir grūti sabalansēt vecāku nostāju ar skolā paustajām idejām. Tāpēc svarīgi ļaut bērnam izprast robežas, kuras darbības un idejas ir pieņemamas skolā un kuras - mājās. Svarīgi nenosodīt viedokli, ko bērnam ir paudis kāds no vecākiem, bet iezīmēt, ka skolas vide ir atšķirīga. Vēl viens no faktoriem, kuram ir liela nozīme mobinga novēršanā, ir empātija, kura bērnam ir jāparāda jau no agrīna vecuma. Šeit vecākiem ir jāizvērtē, kā viņi paši ikdienā komunicē savā starpā un kā tiek veidotas sarunas ar bērnu - vai viņš tiek uzklausīts un vai viņa domas tiek atzītas, pieņemtas. Būtiski ir uzdot jautājumus par draugiem un citām vidēm, kur pusaudzis ikdienā uzturas un ko viņš dara digitālajā telpā, - tās ir vecāku tiesības to zināt. Rīgas Starptautiskā skola ir atradusi risinājumu, kā saliedēt vecākus, skolotājus un skolēnus ar aktivitāti, ko viņi sauc par "kafijas rītiem". Šajos rītos speciālisti diskutē ar vecākiem un skolēniem par mobingu, drošību internetā, mobingu sociālajos tīklos un mēģina izglītot vecākus, kā palīdzēt bērnam justies droši gan skolā, gan virtuālajā vidē.
Mobings virtuālajā vidē no ārpuses ir grūtāk pamanāms
Tagad, kad skolēni pavada gan brīvo, gan skolas laiku pie datoru ekrāniem, ar viņiem ir jārunā par to, kāds saturs tiek publicēts sociālajos tīklos un kāds saturs tiek patērēts. Vairākās interneta platformās mobings norisinās tieši komentāru sadaļā, tādēļ ieteicams apsvērt privātu kontu izveidi, komentāru funkcijas izslēgšanu, kā arī izrunāt, kādas ziņas jaunieši nodod viens otram un kādas domas atstāj pie citu bildēm, video vai ierakstiem. Tāpēc skolotājiem biežāk jāapjautājas, kas notiek ar skolēniem virtuālajā vidē, un jārada atmosfēra, kurā katrs var vērsties pēc palīdzības vai padoma, ko darīt mobinga situācijā.