23. marta nozīmīgākais notikums būs tiešsaistes diskusija “Digitālo pakalpojumu neredzamā puse”. Pasākumā dalībnieki spriedīs par digitālo pakalpojumu izstrādi un to pienesumu sabiedrībai un tautsaimniecībai, kā arī iepazīstinās skatītājus ar līdz šim plaši neizskanējušiem faktiem par pakalpojumu izstrādes aizkulisēm un Latvijas sasniegumiem Eiropas un pasaules līmenī. Varēs ielūkoties čatbotu treniņos, dronu pielietojumā lauksaimniecības darbos, kā arī uzzināt interesantus faktus par valsts pārvaldes pakalpojumu tapšanu un to ieguldījumu mūsu ikdienas atvieglošanā.
24. marts būs veltīts kritiskās domāšanas attīstībai un drošībai kibertelpā. Šīs dienas centrālais pasākums būs CERT.LV organizētais IT drošības seminārs “Esi drošs”, kurā tiks aplūkotas tādas tēmas kā kiberdrošības aktualitātes ģeopolitiskā saspīlējuma apstākļos, valsts un pašvaldību vietņu ievainojamību ziņošana, piegāžu ķēžu uzbrukumi. Tāpat tiks prezentēts CERT.LV pētījums par iedzīvotāju paradumiem internetā. Plašāka informācija par šo pasākumu pieejama CERT.LV mājas lapā.
“Digitālās nedēļas 2022” noslēdzošā diena – 25. marts – būs veltīta prasmēm un infrastruktūrai. Diskusijā par digitālo infrastruktūru izglītības un prasmju attīstībai apspriedīs sasniegto un vēl veicamo datoru un interneta nodrošināšanai skolās gan no valsts, gan nozares perspektīvas. Izskanēs apkopojums par mācību procesa atbalsta risinājumiem, kas jau patlaban ir pieejami Latvijas skolās. Līdztekus šai diskusijai notiks seminārs “Nepieciešamās prasmes informācijas pārbagātības laikā”. Tas sniegs ieskatu medijpratības terminu skaidrojumā ar piemēriem un ieteikumiem, kā neapjukt informācijas piedāvājumā.
Papildus visos Latvijas reģionos notiks arī vairāk nekā 100 kampaņas partneru organizēti daudzveidīgi pasākumi skolās un bibliotēkās, nevalstiskajās organizācijas, pašvaldībās un uzņēmumos.
Plašāka informācija par visiem “Digitālās nedēļas” pasākumiem pieejama: www.eprasmes.lv sadaļā “Notikumi”, izmantojot datumu vai tēmu izvēlni, kā arī, meklējot informāciju ar tēmturiem #eprasmes22, #ADWeeks2022.
Raksts tapis sadarbībā ar Latvijas Informācijas un komunikācijas tehnoloģijas asociāciju (LIKTA).