Šodienas redaktors:
Jānis Tereško

BMW gatavo supersedanu M7 ar hibrīddzinēju

Ilustratīvs attēls. Elektriskais BMW i7
Ilustratīvs attēls. Elektriskais BMW i7 Foto: BMW

Pirmo reizi BMW modeļu saime varētu tikt papildināta ar M7 supersedanu. Neoficiāla iekšējā informācija liecina, ka jaunums tiks piedāvāts ar hibrīddzinēju uz V8 motora bāzes, un tā atdeve būs aptuveni 750 zirgspēki. 20 kilovatstundu akumulators pēc pilnas uzlādes M7 dos iespēju elektriski nobraukt līdz 80 kilometriem, un tas būs labs papildinājums elektrificēto modeļu klāstam, kur pilnībā elektriskais i7 M60 ar diviem elektromotoriem summā attīstīs 610 zirgspēkus.

Šobrīd jaudīgākā 7. sērijas sedana versija ir aprīkota ar V12 dzinēju, taču tā ražošana jau drīzumā noslēgsies. Vēl nesen arī ziņojām, ka šo notikumu BMW plāno atzīmēt ar īpašu V12 modeļu fināla sēriju, kas iezīmēs stingro vides likumu uzvaru pār benzīngalvu interesēm. Īpašos 7. sērijas BMW paredzēts sakomplektēt šā gada jūnijā, un tie būs paredzēti tikai ASV tirgum, turklāt tikai pircējiem ar lielu pieredzi V12 modeļu jomā.

Eiropā automašīnas ar V12 motoru netiek tirgotas jau kopš 2020. gada rudens, taču modeļi ar šo dzinēju joprojām ir pieejami Tuvo Austrumu un Ķīnas tirgiem. Divpadsmit cilindru 6,6 litru dzinējs, kas aprīkots ar turbo kompresoru, attīsta 609 zirgspēku jaudu un 850 Nm griezes momentu.

Kā vēsta britu izdevums Autocar, V12 tiek aizstāts ar hibrīdagregātu uz jaunā G8 S68 bāzes, un to saņems ne tikai G7, bet arī topošie BMW M5 un XM. Pēc neoficiālas informācijas, tā atdeve būs 750 ZS un 1000 Nm. Proti, automašīnas ar šo spēkstaciju būs jaudīgākie sērijveida BMW.

Kas attiecas uz sākumā pieminēto i7 M60, tad tas būs aprīkots ar diviem elektromotoriem (pa vienam uz katras ass), kas kopā radīs aptuveni 610 zirgspēkus. Ar šādu agregātu komplektu elektriskā 7.sērija spēs paātrināties no nulles līdz simtam mazāk nekā četrās sekundēs, bet maksimālais ātrums tiks elektroniski ierobežots līdz 250 kilometriem stundā.

Uz augšu