Šodienas redaktors:
Jānis Tereško
Iesūti ziņu!

Kaut kas klab un grab jeb bedres auto piekari nežēlo

Raksta foto
Foto: Ekrānuzņēmums no TV Auto ziņām

Lai gan pēdējā laikā laiks bijis pārsvarā sauss un saulains, bedres joprojām ir briesmīgas. Automašīnu ritošā daļa ir tā, kas no bedrēm cieš visvairāk, attiecīgi pieprasījums pēc šāda veida remontdarbiem servisos šobrīd ir īpaši augsts.

Aivars Cīrulis, Automeistars.lv servisa vadītājs: "Pavasarī esam novērojuši, ka ir pieplūdums uz ritošās daļas diagnostiku. Biežākās sūdzības - kaut kas klab un grab. Pēc tam vairāk parunājot atklājas, ka pirms tam iebraucis lielākā bedrē un pēc tam parādījusies skaņa. Uztaisot ritošās daļas diagnostiku, uzzinām, ka bukse izsista no vietas, bojāts lodbalsts vai saliekta svira."

Kādas pazīmes pēc iebraukšanas bedrē liecina, ka balstiekārta ir bojāta?

Pirmais, ko novērojam braucot, - stūre paliek šķībi. Var parādīties strīķējoša skaņa. Tādā gadījumā jāstājas malā, jāpārbauda, vai nav sasists disks, jo tālāk braukt nedrīkst. Ja pēc tā sitiena apstājamies un viss ir kārtībā, varam braukt, bet tuvākā laikā vajadzētu iebraukt servisā, lai meistari novērtē situāciju.

Vai balstiekārtas remonts pēc iebraukšanas bedrē ir dārgs?

Ja ir runa par svirām, buksēm un tā tālāk, tas nav dārgākais gals. Trakāk ir ar amortizatoriem.

Zinot, kādi mums ir pagalmi ar bedrēm, viens sitiens var nodarīt bojājumu amortizatoram. Varbūt ne uzreiz, bet pēc dienas vai divām parādīsies skaņa un amortizators būs bojāts.

Izmaksas palielina arī noteikums, ka amortizatori jāmaina pa pāriem, tātad abi reizē. Dažkārt amortizatora bojājums nemaz nav manāms.

Aivars Cīrulis: "Ritošajā daļā pārbaudām sviras, atsaites, bukses, pie bojājumiem būs redzami locījumi. Aizmugurējā piekare ar retiem izņēmumiem parasti ir vienkāršāka un būs cietusi mazāk, jo vairāk sitienu uzņem priekšējā daļa."

Raksta foto
Foto: Ekrānuzņēmums no TV Auto ziņām

Vai balstiekārtas bojājumus var samazināt augstākas riepas?

Izvēloties ziemas riepas, labāk izvēlēties ar augstāku profilu. Daļu sitiena bedrē uzņem riepa. Te gan uzreiz jāpiebilst, ka nav atbalstāmi eksperimenti ar riepu izmēriem, kas ir ārpus auto ražotāja noteiktajiem.

Vai ziemas riepas ir droši mainīt jau 1. martā?

Bosch Car Service iesaka pie pirmās saulītes nemainīt riepas, bet gan pavērot situāciju un nogaidīt. Kad redzat, ka ceļi tiek sakopti un mīnusu uz ielām nav, tad varam domāt par vasaras riepām.

Kā rīkoties, pamanot priekšā bedri?

Labākais ir vispār izvairīties no bedres. Nākamais ir ātruma samazināšana un bremžu pedāļa atlaišana tieši pirms bedres. Ja iebrauksi bedrē ar nospiestu bremžu pedāli, sitiens būs 2-3 reizes lielāks.

No nepatikšanām var izvairīties, arī braucot ar samazinātu ātrumu, jo sevišķi jau nepazīstamās vietās, kas var slēpt dažādus nepatīkamus pārsteigumus.

Aivars Cīrulis: "Ja mēs redzam, ka ceļš ir labs, tad varam braukt ar atļauto ātrumu. Bet, ja pa laikam ir kādi bojājumi, braucam lēnāk, lai situācija ir droša."

Raksta foto
Foto: Ekrānuzņēmums no TV Auto ziņām

Kāpēc nepieciešama regulāra balstiekārtas diagnostika?

Lietota auto gadījumā atbilde ir vienkārša - tāpēc, ka jūs nezināt, kā to kopis iepriekšējais īpašnieks. Piemērs no dzīves: uz servisu atbrauc vīrietis ar auto, kam nolauzta apakšējā svira un ritenis nav nofiksēts, un ar tāda veida bojājumu braukt ir bīstami. Mašīnas iepriekšējais īpašnieks nebija veicis diagnostiku. Ja būtu veikta diagnostika, varētu redzēt, ka svira ir rūsējusi. Nekas tik traks nebūtu noticis.

Nepalaid garām!
Uz augšu