AS "Daugavpils Lokomotīvju remonta rūpnīca" (DLRR) padomes priekšsēdētāja Anastasija Udalova intervijā portālam TVNET atzīst, lai gan rūpnīca šogad nosvinējusi 155 gadu jubileju, kuru laikā rūpnīca nav bijusi slēgta ne dienu, kara Ukrainā dēļ šim stāstam varētu būt pienākušas beigas.

Uzņēmuma darbību būtiski ietekmējis jau 2014.gada Krievijas iebrukums Ukrainā, jo nolemts pārorientēties no Krievijas tirgus. Šobrīd uzņēmuma portfelī eksports uz Krieviju veido līdz 15%, bet Baltkrieviju - līdz 5%. Uzņēmuma pārstāve gan atzīmē, ka "tie nav tieši mūsu, bet mūsu klientu, kas veic pārvadājumus, partneri". Pati DLRR ar ievērojamiem zaudējumiem strādājusi vēl līdz 2017.gadam (ieskaitot), bet DLRR koncerns nelielu peļņu guvis vien 2019.gadā. Pēdējos gados uzņēmums ir strādājis pie jaunu tirgu iekarošanos, kas arī izdevies - jau trīs gadus DLRR ir sertficēta remontēt Vācijas "Deutsche Bahn" lokomotīves, sadarbojas ar Lietuvas, Igaunijas, Polijas kompānijām, kā arī sākursi apgūt Ukrainas tirgu, saistot to ar cerībām par lielām izaugsmes iespējām, taču...

Udalova stāsta, ka līdz 24.februārim nav bijis nekādu indikāciju, ka varētu būt kādas problēmas ar pasūtījuma nodošanu un norēķināšanos. Ar Ukrainas partneri "Metinvest Group", kas ir viens no lielākajiem šīs valsts uzņēmumiem, komunikācija joprojām tiek uzturēta. Uzņēmumam ir līdzekļi, lai samaksātu par paveikto, bet to nedrīkst darīt valdības lieguma dēļ.

Cik ilgi no valsts uzņēmums vēl var gaidīt palīdzīgu roku, lai nenāktos slēgt rūpnīcu, un kādas ieceres šobrīd lēnām izkūp gaisā, par to plašāk šajā rakstā.