Arstarulsmirus izdod jaunu singlu un izbrauc ielās ar jauno Nissan Juke

Nissan Juke
Nissan Juke Foto: TVNET

2007. gadā Nissan izlaida pirmo pilsētas krosoveru Qashqai. Tas bija tik veiksmīgs modelis, ka uz panākumu viļņa trīs gadus vēlāk japāņu koncerns laida tirgū vēl mazāku un, ko tur liegties, vēl stilīgāku krosoveru Juke. To jaunākajā rubrikas Slavenības vs. Auto sērijā Rīgas ielās dodas testēt reperis Arstarulsmirus.

Nissan Juke ir viens no tiem modernās autobūves paraugiem, kas neatstāj vienaldzīgu. Automobiļa dizains ir tik neparasts, ka vai nu patīk, vai tieši otrādi – ne visai iet pie sirds. Juke panākumi tirgū gan liek nešaubīgi domāt, ka autobraucēju kopienai patika, jo mazais pilsētas krosovers daudzviet Eiropā kļuva ne tikai par pirktāko mazās klases auto vai populārāko B segmenta SUV, bet gan

par pirktāko modeli starp visiem jaunajiem auto, kā tas atsevišķos mēnešos bija arī tepat Latvijā.

Pirmais, ko jaunā auotmobilī vienmēr pamanām un novērtējam, pilnīgi noteikti ir vizuālais tēls. Juke gadījumā tas ir atšķirīgs un primāri domāts tiem cilvēkiem, kam klasisko formu auto šķiet garlaicīgi un pie viena gribas arī augstāku klīrensu, kas noder mūsu pusē valdošajiem klimatiskajiem apstākļiem ar dziļām kupenām ziemas periodā un izkusušu asfaltu pavasarī. Juke dizaineri, lai arī modelis nu jau ir 12 gadus sens, automobiļa otrajā paaudzē ir palikuši uzticīgi automobiļa proporcijām un galvenajiem dizaina akcentiem.

Kā tas izpaužas? Tas redzams Juke platajā stājā ar virsbūves stūros izvietotiem riteņiem, kas nozīmē stabilitāti un paredzamu manevrēšanu pilsētā, proporcionāli augsto virsbūvi ar nolaideno jumtu un augsto priekšdaļu. Tajā, tāpat kā oriģinālajā modelī no 2010. gada, galvenais akcents likts uz apaļajiem galvenajiem lukturiem, kas atrodas priekšējā bamperā, nevis tur, kur ierasts, – uzreiz zem motorpārsega vāka vai pat daļēji iegraužoties tā stūros, vēl iztaiksmīgākiem dienas gaitas LED lukturiem, kas jaunāko Nissan modeļu garā ir šauri un piešķir sejai futūristisku izskatu, kā arī hromētu V formas elementu priekšējā režģī.

Atliek vien nolikt vecāku Juke blakus jaunajam, un kļūs skaidrs, ka, pateicoties masīvajam V, jaunākās paaudzes modelis ir kļuvis pamatīgāks, lai arī visuresošais modeļa rotaļīgums ir saglabāts.

Pamatīgāks tas ir kļuvis ne tikai no vizuālā iespaida, bet arī izmēru viedokļa, ko novērtēs ikviens, kam palaimēsies sēsties pie Juke stūres vai sēsties aizmugurējā pasažiera sēdeklī. Pēdējie brīnumainās pārvērtības novērtēs visvairāk, jo pēc paaugšanās iekāpšana ir ērtāka un vairs nav tik ļoti jāuzmanās no zemās jumta maliņas. Braucēji noteikti novērtēs arī iespēju savas mantas ielikt šīs klases automobilim proporcionāli lielā bagāžniekā, kura tilpums nu ir pieaudzis līdz 422 litriem.

Nissan Juke
Nissan Juke Foto: TVNET

Pamatīgāks Juke ir kļuvis arī no aprīkojuma viedokļa, jo Juke jau vairs neatpaliek no lielākiem, klasi augstāk stāvošiem auto. Jau standarta aprīkojumā Juke ir, piemēram, LED lukturi, kruīza kontrole, augstumā un dziļumā regulējama multifunkciju stūre, automātiskā tālo gaismu pārslēgšana uz tuvajām, ja pretī vai priekšā brauc kāds auto, un, protams, tās pārslēdzas atpakaļ, kad pabrauc garām. Standarta aprīkojumā ir arī ceļa zīmju atpazīšanas sistēma, kura ļauj izvairīties no nepatikšanām netīšām pārsniegta ātruma dēļ, inteliģentā ārkārtas bremzēšanas sistēma ar gājēju un riteņbraucēju atpazīšanas sistēmu, inteliģentā nejaušas braukšanas joslas maiņas novēršanas sistēma, kas brīdina, ja sākat nejauši izbraukt no savas joslas, inteliģentais autovadītāja noguruma brīdinājums un brīdinājums par satiksmi aizmugurē. Ļoti noderīga funkcija, kas lietderību pierāda, piemēram, atpakaļgaitā izbraucot no stāvvietas lielveikala stāvlaukumā.

Jaunajam Nissan Juke ir ProPILOT sistēma, kas “zem viena jumta” apvieno adaptīvo kruīza kontroli, braukšanas joslas saglabāšanas palīgsistēmu un stop&go funkciju, kas īpaši noderīga ir sastrēgumos ar biežu apstāšanos un gaitas atsākšanu.

ProPILOT sistēma pilnā apmērā ir pieejama versijām ar automātisko pārnesumkārbu, savukārt Juke ar manuālo pārnesumkārbu būs pirmās divas no iespējamajām funkcijām, jo par stop&go braukšanu vadītājam būs jārūpējas pašam, izmantojot pārnesumkārbu un sajūgu.

Nissan Juke
Nissan Juke Foto: TVNET

Labāk aprīkotās versijās ekstru būs no vēl augstākas klases automobiļiem. Piemēram, bez sportiski konturētiem sēdekļiem un alkantaras apdares Juke var dabūt arī Bose audio sistēmu ar priekšējos galvas balstos iebūvētiem skaļruņiem. Tā ir iespēja patiesi iegrimt mūzikā un, kā jaunākajā mūsu rubrikas Slavenības vs. Auto sērijā atzīst reperis Arstarulsmirus, kurš bija devies izmēģinājuma braucienā ar jauno Nissan Juke, skan nudien labi.

“Jebkuri skaļruņi vienmēr skan ļoti atšķirīgi. Te bez skaļruņiem ir arī salons, kas rada savu efektu, un, protams, visas blakus esošās skaņas no motora un citām mašīnām to visu arī ietekmē. Bet kopumā skan ļoti dzidri,” saka Arstarulsmirus.

Atšķirībā no priekšgājējiem jaunais Nissan Juke vairs nav pieejams ar dīzeļdzinēju. Tā vietā pilsētas automobilim ir

diezgan ņiprs un ekonomisks benzīna turbodzinējs ar 117 zirgspēkiem un 180 Nm (200 Nm overboost režīmā).

Jā, skaitļi nav kosmiski, taču arī pats auto nav liels un smags, tāpēc brauc atbilstoši. Izvēloties Sport režīmu – pat azartiski! Turklāt atbilstoši vispasaules harmonizētajai vieglo auto testu procedūrai jeb WLTP vidēji tērē no 5,9 līdz 6,4 l/100 km.

Starp citu, jau drīzumā Nissan Juke būs pieejams arī ar hibrīddzinēju, un tā būs iespēja ietaupīt vēl vairāk degvielas. Tā kā automašīnas īpaši būvētais 1,6 litru 94 zirgspēku benzīna motors strādās pārī ar 49 ZS, 205 Nm elektromotoru, braucienu šāds Juke vienmēr sāks ar elektrību. Benzīna dzinējs talkā nāks tikai tad, kad sāks izsīkt nelielās gaitas baterijas resursi. Lai kā, šāds auto mazliet jāpagaida, taču turbo modeli jau tagad var doties izmēģināt uz Skandi Motors un tad jau domāt par iegādi, jo Nissan Juke pieejams jau par 17 340 eiro.

Nissan Juke
Nissan Juke Foto: TVNET

Raksts tapis sadarbībā ar "Skandi Motors".

Uz augšu