Nozīmīgas izmaiņas sagaida izglītības jomu, kur trūkstošos pedagogus aizstās mašīnas un datorizēti risinājumi. Par robotu izmantošanu izglītībā tiek domāts Eiropas Komisijas līmenī, un pērn tā izveidoja speciālu ekspertu grupu, kuras uzdevums ir apzināt jauno tehnoloģiju un mākslīgā intelekta pielietojumu cilvēku apmācīšanā. 25 ekspertu komanda darbojas Digitālā izglītības rīcības plāna 2021-2027 ietvaros. Robotizācijas iedzīvināšanā ES palīdzēs Eiropas izglītības telpa, kuras mērķis ir veicināt sadarbību starp dalībvalstīm, lai vēl vairāk uzlabotu nacionālo izglītības un apmācības sistēmu kvalitāti un iekļautību. Eiropas izglītības telpa atbilst mērķiem, kas izvirzīti Next Generation EU - ES atveseļošanas plānam pēc Covid-19. Vairāk par robotu izmantošanu izglītībā lasāms šeit.
Lai apjaustu, cik patiesībā vērienīgs ir ES kohēzijas politikas pienesums, pietiek ieskatīties jaunajā ES tiešsaistes platformā Kohesio, kurā apkopota informācija par vairāk nekā pusotru miljonu projektu. Tie 27. dalībvalstīs realizēti kopš 2014. gada un saņēmuši finansējumu no Eiropas Reģionālās attīstības fonda (ERAF), Kohēzijas fonda un Eiropas Sociālā fonda (ESF). Šajā periodā Latvijā īstenoti 2102 projekti – 235 Kurzemē, 233 Zemgalē, 325 Pierīgā, 832 Rīgā, 257 Vidzemē un 283 Latgalē. Kartē norādīta katra projekta īstenošanas vieta un, uzklikšķinot uz zilā gredzena, var iegūt detalizētu informāciju par katru paveikto darbu – īstenošanas termiņu, programmu, kopējo budžetu un ES līdzfinansējumu, kā arī gana plašu projekta aprakstu.
Savukārt savas zināšanas par ES pienesumu dalībvalstu infrastruktūrā var pārbaudīt, izpildot testu par vērienīgākajiem kohēzijas projektiem.
Raksts tapis projekta #RītdienasEs ietvaros. Projekts ir īstenots ar Eiropas Savienības finansiālo atbalstu.