Pērn mazākā KASKO atlīdzības summa, kas tika izmaksāta par akmens bojāta vējstikla remontu, bija 26 eiro, lielākā - 3307 eiro par kāda autobusa vējstikla maiņu, bet 2021.gada vidējā atlīdzības summa par līdzīgiem gadījumiem - 349 eiro.
"Drošas braukšanas skolas" vadītājs Jānis Vanks atzīst, ka akmens ielidošana vējstiklā ir diezgan neparedzama: "Protams, tas lielā mērā saistīts ar nekoptiem autoceļiem, taču paredzēt vai izvairīties no akmens trieciena stiklā vai kādā citā automašīnas daļā ir visai sarežģīti - tā ir laimes spēle."
Tomēr ir vairāki braukšanas principi, kurus speciālists aicina ņemt vērā savai un satiksmes drošībai:
• Īpaši jāuzmanās, braucot pa grants ceļiem, jo to segums sastāv no akmeņiem, kuri jebkurā brīdī var lidot pa gaisu. Taču jāatceras, ka braukšanas ātrumam patiesībā ir lielāka nozīme nekā ceļa segumam. Nav dzirdēts, ka kādam auto būtu trāpījis akmens, braucot pa bruģi, jo šis ceļa segums paredz ļoti lēnu ātrumu, ar kuru braucot, auto nespēj pacelt gaisā akmeni. Jo ātrāka ir satiksmes plūsma, jo tālāk, ātrāk un augstāk akmens lidos, atsitoties no priekšā vai pretī braucoša auto riepas.
• Braucot pa grants segumu vai netīrītu asfalta ceļu, uz kura redzami kādi sanesumi, jāievēro pēc iespējas lielāka distance no priekšā braucošajiem transportlīdzekļiem, lai mazinātu risku saņemt lidojoša akmens triecienu.
• Ja kādā ceļa posmā notiek remonts un tādēļ ir izvietotas ātrumu ierobežojošas ceļa zīmes vai zīmes, kas brīdina par iespējamām šķembām, tās noteikti jāievēro. Šādos ceļa posmos ieteicams ievērot arī lielāku distanci starp automašīnām, jo nekad nav iespējams paredzēt, cik tālu akmens aizlidos.