Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldes (PMLP) Rīgas nodaļās un lielo pilsētu nodaļās uz pakalpojumu saņemšanu jāgaida līdz pusotram mēnesim, portālam TVNET pastāstīja PMLP pārstāve Madara Puķe.
PMPL Rīgas nodaļās klientiem rindā jāgaida pusotrs mēnesis
"PMLP teritoriālajās nodaļās gaidīšanas laiks ir īsāks, proti, ir nodaļas, kur pakalpojumu var saņemt jau tekošajā nedēļā," informēja Puķe.
Vaicāta par to, kādi ir tie iemesli, kāpēc veidojas šādas rindas, PLMP pārstāve norādīja, ka tie ir vairāki, piemēram, darbaspēka trūkums Rīgas nodaļās, darbinieku saslimstība ar Covid-19 un citiem pavasara vīrusiem, klientu pieplūdums pirms pavasara ceļojumiem, bērnu brīvlaikiem, kā arī liels skaits klientu, kuru dokumentiem ārkārtējās situācijas laikā beidzies termiņš vai tie ir nozaudēti utt.
Viņa arī uzsvēra, ka PMLP nodaļās ir liels klientu pieplūdums pēc 24. februāra, kad Krievija iebruka Ukrainā. "Ļoti daudzi klienti vēlas paātrinātā termiņā (divu darba dienu laikā) noformēt personu apliecinošus dokumentus saviem bērniem," stāstīja Puķe. "Papildus Latvijas iedzīvotājiem un ārzemniekiem, kas ierodas PMLP nodaļās, lai noformētu uzturēšanās atļaujas dokumentus, PMLP bez rindas jāapkalpo arī liels skaits Ukrainas pilsoņu."
Runājot par to, vai visi cilvēki ir apzinīgi un nāk savos pieraksta laikos, viņa stāstīja, ka tā nav - cilvēki neatnāk savā noteiktajā laikā.
"Gada sākumā statistika liecināja, ka vidēji 1000 cilvēki nedēļā neatnāk uz savu pierakstu laiku," pastāstīja PMLP pārstāve.
Savukārt kopš šī gada februāra šādu statistiku PMLP vairs neuztur. Viņa skaidro, ka statistiku PMLP neuztur, jo februārī 10 nodaļās tika atjaunota iespēja saņemt pakalpojumus gan rindas kārtībā, gan pēc iepriekšēja pieraksta.
Atgādinām, ka no šī gada 16. maija PMLP teritoriālajās nodaļās atsāks noformēt un izsniegt personu apliecinošus dokumentus rindas kārtībā, neveicot iepriekšēju pierakstu. PMLP īpaši lūdz klientus būt pieklājīgiem pret pārvaldes darbiniekiem, kuri intensīvas slodzes apstākļos strādā, lai apkalpotu klientus pēc iespējas ātrāk.