Vai sintētiskā degviela izglābs iekšdedzes mašīnas? (1)

Raksta foto
Foto: Shutterstock

Eiropas Savienības valdības sēdēs pieņemtie lēmumi un autobūves industrijā notiekošais nepārprotami rāda, ka transporta nozare virzās uz elektrifikāciju. Tā pamatā ir gan ekoloģiski, gan ekonomiski aprēķini. Taču tas vēl nenozīmē, ka visi pārējie spēkratu «barošanas» veidi būtu pilnībā atmesti. Zinātniskajās laboratorijās joprojām notiek mēģinājumi dabai draudzīgi saražot ūdeņradi un droši to iepildīt vieglās, pasažierus neapdraudošās tvertnēs, pētnieki eksperimentē ar saspiestu gaisu, kas iekšdedzes dzinējos aizstātu benzīnu, sašķidrinātu slāpekli, dabasgāzi un dažām pavisam trakākām idejām. Uz to fona sintētiskā degviela šķiet pavisam garlaicīga. Taču, elektrības cenām Eiropā pērnā gada nogalē piedzīvojot strauju kāpumu, industrijas dienaskārtībā benzīna alternatīvas izmantošana parādījās aizvien biežāk.

Sintētiskās degvielas idejas virzītāju «šofera krēslā» iesēdies Porsche, kas ir visnotaļ saprotami. Sportisko automašīnu cienītāji gribētu turpināt izmantot savus ikoniskos spēkratus arī tad, kad visi pārējie automašīnas uzpildīs caur elektrības kabeli, nevis DUS pistoli. Pretējā gadījumā simtiem tūkstošu eiro vērtie ielas sporta auto lemti sarūsēšanai sētmalē.

Uz augšu