Šodienas redaktors:
Jānis Tereško
Iesūti ziņu!

Koenigsegg boss iedarbina četrvietīgo hiperauto, un tas skan lieliski

Raksta foto
Foto: Ekrānuzņēmums no video

Zviedru autoražotāja Koenigsegg pirmais četrvietīgais hiperauto Gemera ir jau kārtējais spēkrats, kura uzbūvē realizēts daudz nestandarta ideju, kā rezultātā mašīna pārsteidz no visiem apskates un vērtēšanas leņķiem. Pārsteidzošs ir arī automobilim uzstādītā trīs cilindru turbomotora skanējums.

Gemera tika prezentēta jau pirms pāris gadiem, bet galīgo formu auto vēl tā arī nav sasniedzies. Komplicētā mašīna vēl ir izmēģinājumu fāzē, kas tomēr lieliem soļiem tuvojas loģiskajam noslēgumam. Tad arī nepaies ilgs laiks, kad kļūs zināmie automašīnas veiktspējas un dinamikas rādītāji, kas uz papīra izskatās vienkārši fascinējoši. 

Koenigsegg jau izsenis izceļas ar dažādiem inovatīviem risinājumiem. Piemēram, supermašīnai Regera ir iekšdedzes dzinējs un transmisija ar tikai vienu pārnesumu, savukārt Gemera kombinē 2 litru trīs cilindru turbo motora un trīs elektromotoru spēku, lai ar aptuveni 1700 zirgspēkiem un 3500 ņūtonmetriem bez lielām grūtībām sasniegtu 400 km/h robežu.

Šobrīd Koenigsegg testē par tiny friendly giant jeb mazo draudzīgo milzi nodēvēto iekšdedzes dzinēju. Tas konstruēts, lai galīgajā testu fāzē un vēlāk arī ielas versijā attīstītu visus 600 zirgspēkus. Pagaidām tas darbojas tikai ar nepilnu jaudu un apgriezienu diapazonā līdz 4500 apgr./min. Regulēšanas darbiem progresējot, Koenigsegg audzēs apgriezienus līdz maksimālajiem 8500, un tad arī tas kļūs tik atsaucīgs un skanīgs kā inženieri iecerējuši. Jāteic gan, ka

mazais draudzīgais milzis jau pie puses no maksimālajiem apgriezieniem neizklausās sevišķi draudzīgs. Tas drīzāk atgādina spēcīgu V8 motoru vai sacīkšu auto ar sporta izplūdes sistēmu.

Tai pašā laikā dzinējs ir ārkārtīgi efektīvs, jo Koenigsegg izmanto pašu izgudroto freevalve tehnoloģiju, kas palīdz atteikties no sadales vārpstas. Katrs vārsts tiek kontrolēts atsevišķi un neatkarīgi, un tā dzinējam tiek nodrošināta gan augsta jauda, gan efektivitāte. 

Divlitrīgais motors, kuram tradicionālā sadales vārpsta ir aizstāta ar zviedru pašu izstrādātu vārstu aktuatoru sistēmu, ir papildināts ar trim elektromotoriem. Divi 500 zirgspēku agregāti tiešā veidā piedzen aizmugurējos riteņus, bet trešais atrodas uz kloķvārpstas un palīdz iekšdedzes motoram griezt priekšējos riteņus. Visiem spēka agregātiem strādājot kopā,

Gemera teorētiski spēj 100 km/h sasniegt 1,9 sekundēs, bet tā maksimālais ātrums ir 400 km/h.

Tai pašā laikā tas būtībā ir četrvietīgs divu durvju sedans ar glāžu turētājiem un citiem komforta aksesuāriem un sistēmām.

Nepalaid garām!
Uz augšu