Mūsdienās izplatīta problēma ir automašīnu novietošanas iespējas daudzdzīvokļu ēku pagalmos. Laikā, kad šīs mājas tika celtas, privāto mašīnu tikpat kā nebija, savukārt tagad pa vienam auto ir gandrīz uz katru dzīvokli un auto īpašniekiem nākas improvizēt ar parkošanās iespējām.
Ķengaraga iedzīvotāji gatavi upurēt zaļo zonu, lai vairs nebūtu sodu par nepareizi novietotiem auto
Ļoti bieži tas gan robežojas ar satiksmes noteikumu pārkāpumu, par ko pienākas sods, un saprotams, ka automašīnu īpašniekus tas neapmierina. Piemēram, pie kādas ēkas Ķengaragā automobiļu saimnieki pie soda kvītīm tiek regulāri, bet tāpat turpina likt mašīnas, kur tas nav atļauts, jo neredz citas iespējas.
Auto īpašnieks Sergejs TV3 raidījumam Bez Tabu, piemēram, norāda, ka ietves platums ir 1,60 metri un tad, kad auto noliek uz ietves pretī kāpņutelpai, tāpat paliek 1,60 metri, kas ir pietiekami jebkuram cilvēkam un pat bērnu ratiņiem vai cilvēkam invalīdu ratiņos.
Tai pašā laikā Rīgas Pašvaldības policijas pārstāvis Toms Sadovskis pārkāpumu redz skaidri, jo vieta, kur iedzīvotāji automašīnas novieto, nepārprotami klasificējas kā ietve. Sadovskis atgādina, ka uz ietves mašīnu drīkst likt tikai tad, ja uz to norāda attiecīgā ceļazīme. Ja tādas nav, tad ietvi stāvēšanai nedrīkst izmantot.
Tāpat Rīgas Pašvaldības policijas pārstāvis uzsver, ka automašīnas uz ietvēm pie kāpņutelpu ieejām nedrīkst novietot drošības apsvērumu dēļ – tās paredzētas, lai pie iedzīvotājiem ērti piekļūtu operatīvie dienesti, sociālie un komunālie dienesti.
Ēkas iedzīvotāji gan ir atraduši punktu Ceļu satiksmes likumā, kurš nosaka: "Transportlīdzekļu stāvēšana dzīvojamās zonās atļauta tikai speciāli paredzētās stāvvietās. Ja tādu stāvvietu nav vai ja tās ir aizņemtas, transportlīdzekļu stāvēšana atļauta tikai vietās, kur tas netraucē gājēju pārvietošanos vai citu transportlīdzekļu braukšanu."
Toms Sadovskis tikmēr paliek nelokāms un saka, ka šādu likuma interpretāciju dzirdējis jau iepriekš, bet atgādina, ka citi ceļu satiksmes noteikumi dzīvojamā zonā atcelti netiek.
Viens no iespējamajiem risinājumiem ir oficiālas stāvvietas izbūvēšana zaļajā zonā, kas pie konkrētā nama Ķengaragā ir samērā liela. Mājas iedzīvotāji ir gatavi daļu no tās upurēt, lai tikai būtu, kur nolikt auto. Otra opcija ir ceļa zīmes, kas atļautu pie ēkas auto atstāt tikai konkrētās mājas iedzīvotājiem.
Vairāk skaties Bez Tabu sižetā.