LDDK, balstoties uz līdzšinējo pieredzi, informē, ka vispārējās izglītības iestāžu absolventi nereti ir nepietiekami sagatavoti studijām augstskolā, īpaši eksaktajās zinātnēs, par ko liecina lielais studentu atbirums, un tikai neliels skaits izglītojamo izvēlas kārtot centralizēto eksāmenu fizikā un ķīmijā.
"Kā rāda darba tirgus prognozes, Latvijā nākotnē būs liels dabas un inženierzinātņu speciālistu iztrūkums, kas var negatīvi ietekmēt Latvijas tautsaimniecības attīstību," tā LDDK.
Lai risinātu šos jautājumus, LDDK kopā ar SIA “Latvijas Mobilais Telefons”, Rīgas Tehnisko universitāti un citiem sadarbības partneriem ir sagatavojis ideju par STEAM liceja attīstību. Proti, izveidot tiešsaistes kursus vidusskolas līmeņa matemātikas, fizikas un ķīmijas priekšmetiem, lai skolēniem un pirmo kursu studentiem būtu pieejami mūsdienīgi digitālie mācību materiāli, kas vienlaikus nodrošina skaidru struktūru un nepieciešamo atbalstu, sekmējot skolēnu un studentu pašvadītu mācīšanos.
LDDK arī atbalsta kopīgi ar LETERA virzīto ideju par plašāku atbalstu fizikas, matemātikas un ķīmijas apguvei vidējā izglītības posmā. LDDK aicina rast iespēju nodrošināt pietiekamu finansējumu pilotprojektam, lai līdz 2023. gada septembrim Latvijas fizikas skolotājiem būtu pilns metodisko materiālu komplekts fizikas kursam un būtu sagatavotas iestrādes valsts līmeņa metodiskā atbalsta sistēmas izveidei.