Maserati Levante. Jau nosaukums vien liek paātrināties pulsam. Boloņas uzņēmuma pirmais apvidus auto tika radīts kā itāļu atbilde Porsche Cayenne un citiem pazīstamiem lieljaudas SUV. Tomēr tas ir pavisam citāds, un vēl citādāks ir Levante GTS - jo tam ir V8 dzinējs.
Astoņu cilindru spēks: Maserati Levante GTS tests
Raidījuma TV Auto ziņas vadītājs Normunds Avotiņš: "Es jau biju aizmirsis, ka tādi motori vēl eksistē. 3,8 l twin turbo attīsta minimums 530 ZS, Trofeo pat 580. Griezes moments ir tāds, ka varētu vilkt arklu, bet tas domāts pavisam citam mērķim - ātrumam!"
Ar to nu Maserati nekad nav bijis problēmu. Tā kā Boloņas zvēram nav ierobežotāja, GTS teorētiski var pārsniegt 300 km/h.
Normunds Avotiņš: "Kāds teiks, kas tur liels - V8 dzinējs. Tomēr tā nav. Maserati Levante sākumā iznāca ar V6 3 litru turbomotoru no Ferrari rūpnīcas. Šis ir ekskluzīvs produkts pat pašam Maserati. Tas saražots un pārdots mazās devās, lai saglabātu ekskluzivitāti."
Levante ar V8 motoru faktiski tapa tikai tādēļ, ka Maserati klienti gribēja kaut ko dārgāku par sešcilindru S. Šo patīkamo problēmu Maserati jau atkal atrisināja ar Ferrari palīdzību. Rezultāts ir jaudīgs, skaļš un ļoti straujš motors.
Normunds Avotiņš: "Starp citu, Levante GTS ir pneimopiekare, kas piesēžas, lai būtu vieglāk izkāpt, bet iedarbinot atkal paceļas. Bet mēs varam izvēlēties citu augstumu ar knibuli viduskonsolē."
Maserati džips nelutina ar pogu un funkciju pārbagātību. Līdzās pārnesumkārbas svirai paslēpušās vien dažas.
Normunds Avotiņš: "Bet tā viss ir pareizi izdarīts. Ir neliela drāma, pat braucot pilsētas režīmā. Pa īstam jaudīgām mašīnām jāspēj uzmundrināt pat mazos ātrumos. Lai saprastu, ko tāds Levante V8 spēj, jātiek atklātos ūdeņos."
Izmantojot iespēju, Maserati pilnveidojis no oglekļa šķiedrā tērptā Quatrroporte GTS aizgūto dzinēju un licis veicīgāk darboties arī vācu ražojuma "automātam". Rezultāts ir lielisks.
Normunds Avotiņš: "Apžēliņ! Neviens Levante nav lēns, bet V8 tomēr ir klase par sevi. 4,2 sek līdz simtam! Levante nav jaunākais Maserati modelis. Tas iznāca 2016. gadā un pa šo laiku ir 1-2 reizes modernizēts. Mašīna saprot Apple Car Play, bet citādi ir patīkami analogs auto. Interjers atgādina labu viesnīcu Milānas centrā."
Ieskatoties vērīgāk, ar ādu bagātīgi tapsētajā istabā atklāsit starta pogu, stiklu pacēlāju taustiņus un vienīgo zemstūres sviru no Jeep Grand Cherokee. Unifikācija ļauj ietaupīt!
Normunds Avotiņš: "Nekad nebiju domājis, ka to teikšu, bet pēc vairākiem tūkstošiem kilometru pastāvīgā rūkoņa var nogurdināt. Arī degvielas patēriņš ir kā kaut kam zemu lidojošam."
Te nu rodas jautājums vai Levante var piedāvāt ko tikpat saistošu, bet ekonomiskāku. Tagad var!
Šī Levante ir tikpat skaista un izmeklēta kā GTS, ja ne pat glītāka. Zili akcenti ventilācijas atverēs liecina par elektrifikāciju, un tā arī ir. Šim Maserati ir neliels 2 litru četru cilindru dzinējs ar hibrīdiekārtu, kas summā attīsta 330 ZS jaudu. Jā, tie nav 530 ZS, taču patēriņš un cena ir daudz pieņemamāki.
Normunds Avotiņš: "Nu re, arī Maserati ticis līdz hibrīdam. Mazs benzīna motors, jaudīga elektriskā daļa un nekādu atkāpju no dinamikas. Hibrīds tāpat iet 6 sek līdz simtam, bet ir ekonomiskāks un vizuāli tikpat iespaidīgs."
Maserati automašīnas apveltītas ar tādu harismu, ka daudzi vēlas iemantot kaut gabaliņu no tās.
Vai zināt, kas kopīgs New Holland traktoriem un ugunīgajiem Maserati? Ekskluzīvās Blue Power sērijas modeļus var pasūtīt īpašajā Maserati Midnight Blue krāsā. Un, ja jau esam sākuši meklēt līdzības, - tas tur zilais traktors fonā maksā tikpat, ja ne vairāk par Levante GTS. Maserati uz laiku bija pazudis no skatuves. Tagad nodibināts jauns SIA, kas turpmāk būs atbildīgs par Maserati tirdzniecību, apkopi un remontu. Bet pagaidām automašīnas var apskatīt Krasta ielā 42. Septembrī Levantei pievienosies jauns modelis Grecale, kas ir mazāks, modernāks un lētāks. Taču arī Levante nekur nepazudīs.
Verdikts
Kas kopīgs Levante GTS un elektromobilim? Laikam nekas? Kā viens, tā otrs ar pilnu bāku vai bateriju spēj veikt nedaudz virs 300 km.
Maserati Levante GTS iegādei nav neviena racionāla argumenta, taču tādu nav arī superauto pirkšanai. Lai gan Levante V6 ir tikai par 100 ZS vājāka, necik daudz lēnāka, toties lētāka, astoņcilindru mašīnas Maserati hierarhijā ieņem tikpat īpašu vietu kā V12 aparāti Ferrari modeļu sarakstos. 150 000 eiro par vienu itāļu džipu ir traki daudz, taču par šo naudu var dabūt vienu traku Maserati.
Maserati Levante GTS
+ jaudīgs, "ātrs" dzinējs
+ veiksmīgi kalibrēta balstiekārta
+ īss stūres pārnesums
- šaurība aizmugurē
- degvielas patēriņš
- daži kloķi nāk no Jeep
Dzinējs: 3799 ccm, V8 twin turbo
Jauda: 530
Paātrinājums: 4,2
Patēriņš: 13,5
CO2: 313
Cena: 145 000*
*) demo automašīnas speciālā cena