Neparastā dragreisā tiekas 20 gadus sens BMW M5 un divi moderni elektroauto

Raksta foto
Foto: Ekrānuzņēmums no Youtube video

2000. gadā ātrākais sērijveida sedans uz planētas bija E39 paaudzes BMW M5, taču līdz ar tehnoloģiju attīstību spēku samērs ir mainījies par labu elektriskajiem transportlīdzekļiem. Tagad ātruma un paātrinājuma rekordus pārspēj Tesla Model S un topošie šī modeļa konkurenti, piemēram, jaunākais Lucid Air. Bet ko gan spēj divi jaunākie elektromobiļi uz vecās skolas sedana ar benzīna turbodzinēju fona, ja tiekas aci pret aci?

1998. gadā prezentētais BMW M5 E39 aizmugurē pirmo reizi modeļa vēsturē saņēma V8 dzinēju. Atmosfēriskā dzinēja jauda bija apaļi 400 ZS, ko caur sešu pakāpju manuālo transmisiju saņēma aizmugurējās ass riteņi, un ļāva premium sedanam no vietas līdz 100 kilometriem stundā paātrināties 4,8 sekundēs. Bez elektroniskā ātruma ierobežotāja automobiļa maksimālais ātrums bija gandrīz 300 kilometri stundā.

Šādas īpašības padarīja M5 E39 par ātrāko sērijveida sedanu pasaulē. Taču 2022. gadā šie skaitļi šķiet pieticīgi. Pat 20 gadus veca BMW 500 Nm griezes moments nobāl elektrisko transportlīdzekļu priekšā. Un pat 1795 kilogramu svars nedod priekšrocības.

Trīs dzinēju Tesla Model S Plaid ir smagāks (2162 kilogrami), kamēr divu dzinēju Lucid Air Dream Edition sver vesekus 2375 kilogrami, taču tiem ir jaudas un griezes momenta priekšrocības – 1020 zirgspēki un 1227 ņūtonmetri Teslai un 1111 zirgspēki un 1390 Nm Lucid.

Blogeri centās noskaidrot, kāds ir automašīnu spēku samērs, ja tie tiekas dragreisa taisnē un BMW pat deva ātruma pārsvaru. Lai gan elektromobiļu starta brīdī BMW brauca jau ar 113 kilometriem stundā, tas tāpat nespēja finiša līniju šķērsot ātrāk. Kā norisinājās neparastās dragreisa sacensības un kurš no elektromobiļiem galu beigās bija ātrāks, skaties video.

Uz augšu