Plešs norādīja, ka apturēt kādas pašvaldības šāda veida dokuments nav neierasta prakse. Ministrs arī vērsa uzmanību, ka Rīgā joprojām ir spēkā iepriekšējais teritorijas plānojums, tāpēc gan "Rail Baltica", gan virkni citus projektus var turpināt attīstīt.
Savukārt Rīgas vicemērs Vilnis Ķirsis (JV) komisijas sēdē pauda, ka, ja VARAM nepiekrīt plānā paredzētajam attiecībā uz vēsturisko centru, kas veido vien 5% no Rīgas teritorijas, tad ministrijai bija pilnīga iespēja nepieņemt šo dokumenta daļu, bet akceptēt atlikušos vairāk nekā 90%.
Jau vēstīts, ka Ķirsis norādīja, ka VARAM pārstāvji nedz vēstulēs 2018. un 2021.gadā, nedz VARAM pagaidu administrācijas laikā nebrīdināja par nepieciešamību veikt izmaiņas Rīgas teritorijas plāna projektā.
Savukārt Plešs komisijas sēdē atbildēja, ka VARAM pagaidu administrācijas uzdevums bija nodrošināt domes darba nepārtrauktību. Nebūtu ne samērīgi, ne pieņemami, ja pagaidu administrācijas trīs cilvēki iejauktos galvaspilsētas plānošanas procesos, ņemot vērā arī to, ka tās ir Rīgas domes politiskās izvēles, ko un cik daudz attīstīt, uzsvēra vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrs.
Ministrs jau iepriekš atgādinājis, ka VARAM vēl Rīgas domes iepriekšējā sasaukumā 2018.gadā vēstulē domei norādīja, ka galvaspilsētas teritorijas plānojums jāizstrādā tā, lai vēsturiskā centra teritorijai varētu izveidot lokālplānojumu. Tāpat tas Rīgas domei ticis atgādināts arī 2021.gada vēstulē, pauda Plešs, skaidrojot, ka likums nepieļauj, ka vienlaikus var būt spēkā divi teritorijas plānojumi, kas nozīmē, ka, ja būtu stājies spēkā jaunais plānojums, vēsturiskā centra teritorija būtu atstāta bez sava plānojuma "kā baranka ar caurumu vidū".
Jau vēstīts, ka Saeimas Pieprasījumu komisijas sēdē šodien tika skatīts opozīcijas pieprasījums Plešam par Rīgas teritorijas plānojuma apturēšanu.