Turpinām rakstu sēriju, kurā atskatāmies Rīgas daudzveidīgajā vēsturē. Kā nozīmīgākie galvaspilsētas arhitektūras objekti izskatījās pirms 50, 100 un vairāk gadiem? Šoreiz pastāstām par Dzelzceļa tiltu pār Daugavu, kura pirmā jeb vecā versija tika celta jau 1871. gadā.

Pirmo dzelzceļa tiltu pār Daugavu Rīgā uzcēla kā Rīgas-Bolderājas dzelzceļa līniju, to sāka būvēt 1871. gadā, jau 1872. gadā pāri tiltam brauca lokomotīves. 1873. gadā atklāja satiksmi no Rīgas uz Bolderāju. Tiltu paredzēja ne tikai dzelzceļa satiksmei, bet arī kā pārvietošanās posmu gājējiem un pajūgiem.

Ielas satiksmi vilcienu kustības laikā slēdza. Tilta garums bija 737 metri, tā būvēšanai paredzēto metālu ieveda no Anglijas, bet masīvo akmens balstu ārējās daļas apšuva ar granīta plāksnēm no Stokholmas.