Šodienas redaktors:
Artūrs Guds

Daugavpils lokomotīvju rūpnīca: Lai izdzīvotu, samazinām visus iespējamos izdevumus

Dīzeļvilciena lokomotīve.
Dīzeļvilciena lokomotīve. Foto: pixabay.com

"Daugavpils lokomotīvju remonta rūpnīca" (DLRR) marta beigās jau informēja par paredzēto kolektīvo atlaišanu uzņēmumā, bet šobrīd uzņēmums vēl cenšoties atrast risinājumus, lai pārdzīvotu kara Ukrainā dēļ radušās finansiālās problēmas, portālam TVNET pastāstīja DLRR padomes priekšsēdētāja Anastasija Udalova.

Pēc viņas teiktā, DLRR visi spēki šobrīd ir fokusēti uz jaunu Rietumu tirgu apgūšanu. "To darījām jau pēdējos 5-6 gadus, bet tagad ar daudzkārt lielāku jaudu un arī zināmiem riskiem. Mūsu uzdevums ir atrast uzticamus partnerus," uzsver Udalova.

Uzņēmuma padomes priekšsēdētāja piebilst, ka valsts eksporta garantijas šajā procesā ļoti palīdzētu, bet tādas DLRR arvien atsakot. Arī cita veida atbalstu DLRR līdz šim nav saņēmusi, un neesot arī indikāciju, ka tāds tiks saņemts.

Vienlaikus Udalova uzsver, ka DLRR ir maksātspējīgs uzņēmums ar lielām izaugsmes iespējām, turklāt reģionam stratēģiski nozīmīgs. Un par spīti esošajai situācijai, uzņēmuma vadība meklē risinājumus, lai rūpnīca varētu turpināt darbību.

"Šobrīd samazinām visus iespējamos izdevumus, lai spētu šo posmu izdzīvot," pauž DLRR padomes priekšsēdētāja

Koncerns marta beigās informēja, ka ir paredzēta kolektīvā atlaišana. Saskaņā ar Udalovas teikto, šobrīd uzņēmums ir vienojies par darba attiecību pārtraukšanu ar 101 darbinieku, taču vēl 85 ir informēti, ka, iespējams, maijā darba attiecības nāksies pārtraukt arī ar viņiem. "Psiholoģiski tas ir smagi visiem, jo šie ir zinoši, lojāli darbinieki, kvalificēti speciālisti," stāsta rūpnīcas vadītāja. 

Nodokļu un kredītsaistību maksājumi pagaidām tiek segti, piesaistot privāto investoru līdzekļus.

"Esam gājuši cauri vairākām krīzēm un darīsim visu, kas ir mūsu spēkos, lai DLRR pārdzīvotu arī šo. Bez valsts atbalsta DLRR vienīgā iespēja ir ļoti ātra pārorientēšanās uz iepriekš nepazīstamajiem tirgiem un – liela veiksme," atzīst Udalova.

Jau vēstīts, ka DLRR nonākusi grūtībās, jo karadarbības dēļ koncerna partneris, Ukrainas uzņēmums "Metinvest Group", nevar norēķināties par pasūtījumu. Ukrainā ir pieņemts lēmums pārtraukt jebkādus maksājumus ārpus valsts robežām, līdz ar to "Metinvest Group" nevar veikt pārskaitījumu, lai gan darījumā līgtā summa tam kontos ir. Marta beigās Ukrainas uzņēmuma parādsaistības pret DLRR pārsniedza 8,2 miljonus eiro. 

Svarīgākais
Uz augšu