Lai cik subjektīvi tas būtu, tomēr dizainu vērtē, un galu galā par to piešķir pat apbalvojumus. Prestižais Red Dot konkurss Vācijā notiek kopš 1955. gada, un tajā šīs jomas profesionāļi no visas pasaules analizē automobiļu dizainu dažādās kategorijās, tostarp izskatu. Piemēram, 2019. gadā Mazda CX-30 SUV tika atzinīgi novērtēta par savu interjera ietilpību, eksterjera eleganci un stila minimālismu. Pēdējo desmit gadu laikā Mazda šajā konkursā ieguvusi deviņas balvas par labāko dizainu. Viena no tādu panākumu atslēgām meklējama šīs kompānijas dizaina vēsturē, kas jau izsenis sakņojas Itālijā.
Kā itāļu dizains ir ietekmējis japāņu auto
Par skaistāko mašīnu radītājiem bieži tiek dēvēti tieši itāļi. "Viņu domai raksturīgs radikālisms, nedaudz mistērijas un neapstāšanās pie vizuāli drošākajiem variantiem, bet oriģinālu ideju meklēšana. Tādas senas itāļu dizaina studijas kā Pininfarina, Zagato, Bertone un Italdesign ir radījušas daudzus leģendārus braucamos, taču ne vienmēr tos rotājuši itāļu zīmolu logo. Teiksim, es iedvesmu smeļos no tādiem meistardarbiem kā Lancia Stratos Zero, Alfa Romeo BAT 7, Lamborghini Miura, BMW M1 un Maserati Boomerang," stāsta Dominīks.
Itāļi strādā ne tikai ar savas valsts ražotājiem. Piemēram, ikoniskais dizaina nams Bertone savulaik ir sadarbojies gan ar franču Citroën, gan vācu BMW un Opel, gan arī amerikāņu Chevrolet. Viens no slavenākajiem auto dizaineriem ne tikai Itālijā, bet arī visā pasaulē ir Džordžeto Džudžāro (Giorgetto Giugiaro), kurš radījis pirmās paaudzes Volkswagen Golf un leģendārā BMW M1 dizainu, kā arī palīdzējis veidot agrīnos Mazda modeļus.