Paši savu panākumu upuri jeb "Netflix" aukstā realitātes duša

Raksta foto
Foto: Reuters / Scanpix

Šonedēļ tika publicēti “Netflix” 2022. gada pirmā ceturkšņa dati. Tie rāda, ka pirmo reizi kompānija piedzīvojusi lielu abonentu skaita kritumu. Notikušajā kompānija vaino ne tikai inflāciju vai karu Ukrainā, bet arī daudzus lietotājus.

Jāsaprot, ka “Netflix” nav tikai mediju uzņēmums. Šī kompānija ir liekama vienā rindā ar telefonu, elektrību un citiem izgudrojumiem, kas mainījuši cilvēci. “Netflix” nereti tiek uzskatītas par “zālēm pret garlaicību” – galu galā vairs nav jādodas uz video nomu, lai paņemtu vai nu VHS kaseti, vai DVD disku uz vienu vakaru un noskatītos kādu filmu.

Tāpat šis straumēšanas fenomens ir saistāms ar jaunu jēdzienu [it īpaši] jauniešu vidū – “Netflix and Chill” (“Netflix un atpūta”) – kad filmu skatīšanās ir ar romantisku aspektu, nereti ekrānā redzamo saturu atstājot otrajā plānā.

Iepriekš arī “Netflix” vadītāji ir pauduši, ka viņu galvenie konkurenti ir nevis citi uzņēmumi, bet gan aktivitātes – “miegs, “Fortnite” un “TikTok”.” Tomēr laiki ir mainījušies, un par “Netflix” konkurentiem ir kļuvušas citas kompānijas.

“Netflix” ir būtiski mainījis mājas izklaidi – kompānijai ir jāsaprot, ka arī konkurenti neguļ un ir centušies attīstīt līdzvērtīgus pakalpojumus, no kuriem daļa, iespējams, pat kļuvuši vērtīgāki par “Netflix”. Galvenie konkurenti ir “HBO Max”, “Warner Bros”, “Disney +”, kas piedāvā “Zvaigžņu karus” un “Marvel” supervaroņu filmas. Tāpat vēl ir “Paramount +”, “Prime Video” un citas lietotnes. Līdz ar to – “Netflix” faktiski ir kļuvis pats par savas veiksmes upuri.

Svarīgākais
Uz augšu