Neparastā situācijā nonācis TV3 raidījuma Bez Tabu skatītājs Aleksandrs, kurš kādā jaukā dienā bija nolēmis tehniskās apskates stacijā nogādāt savu enduro motociklu, taču negaidīti saskārās ar dažādiem sarežģījumiem.
Vienas dienas atļauja motociklam, kuru ved uz piekabes
"Pirms tam domāju samaksāt internetā ceļa nodokli. Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) sistēmā rādīja, ka nevar samaksāt, jo nav apdrošināšanas polises. OCTA polisi nevarēju iegādāties, jo nav tehniskās apskates. Sazvanot CSDD, man paskaidroja, ka jānopērk vienas dienas atļauja piedalīties satiksmē un tad jānopērk OCTA uz 30 dienām. Es prasīju, kāpēc man par to visu jāmaksā. Teica, ka tā esot jādara un ka bez tā nevar. Sanāk, ka es pārmaksāju par šo vienas dienas atļauju un OCTA, pērkot uz mēnesi, jo to parasti pērku uz gadu, kas ir izdevīgāk. Kāpēc man jāmaksā, ja tajā dienā nepiedalos satiksmē? Es moci līdz tehniskajai apskatei aizvedu ar busu un ar busu atvedu mājās," raidījumam Bez Tabu pauž Aleksandrs.
Līdzīgu sašutumu pauž cits motociklists Sandris: "Lai mocim, kuru es atvedu ar savu piekabi, izietu tehnisko apskati, vispirms jāsamaksā par vienas dienas atļauju piedalīties satiksmē. Pēc tam īpašniekam jāiegādājas OCTA uz mēnesi, kas cenas ziņā ir neizdevīgāk, ja esi nolēmis pirkt uz gadu. Tikai tad vari doties uz tehniskās apskates vietu. Kā var prasīt naudu par to, ko neizmantoju?"
Tikmēr CSDD pārstāvis Mārtiņš Mālmeisters vieš skaidrību, norādot, ka
vienas dienas atļauju motociklu īpašniekiem jāpērk, ja viņi ļoti kavējušies ar tehniskās apskates veikšanu.
Proti, ja pagājuši vairāk nekā seši mēneši kopš iepriekšējās apskates derīguma termiņa beigām, kad braucamos izņem no transportlīdzekļu reģistra.
Bez vienas dienas atļaujas iegādāšanās (pēc kā jāiegādājas arī OCTA uz mēnesi) vai numuru salīdzināšanas transportlīdzekli, kas izņemts no reģistra, nepielaidīs tehniskajai apskatei, norādīja CSDD pārstāvis Mālmeisters. Tāpat viņš piebilda, ka agrāk no reģistra transportlīdzekļus izņēma, ja tiem tehniskā apskate netika veikta trīs gadus pēc iepriekšējās apskates derīguma termiņa beigām, bet samazināt šo termiņu līdz sešiem mēnešiem esot ierosinājis Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojs (LTAB), kur norāda, ka ir
pienākums atrādīt transportlīdzekļus tehniskajā apskatē ne tikai tāpēc, lai pārliecinātos par braucamo tehnisko stāvokli, bet arī, lai aktualizētu datus par transportlīdzekļiem reģistros un lai veiktu nodokļu nomaksu.
Vairāk par šo tēmu skaties Bez Tabu sižetā.