Lielbritānijas Apdrošinātāju asociācijas dati rāda, ka elektrisko automašīnu apdrošināšanas izmaksas krītas. Kā viens no iemesliem cenu izmaiņām minēts tas, ka tirgū ienāk arvien vairāk apdrošinātāju, kas piedāvā savus pakalpojumus elektroauto īpašniekiem, kā arī, protams, elektrisko dzelzs rumaku skaita palielināšanās.
Tikmēr Latvijā KASKO un OCTA izmaksas elektriskajiem transportlīdzekļiem nav salīdzinoši augstākas vai zemākas kā tradicionālajiem auto. “Tā kā elektroauto īpatsvars Latvijā vēl joprojām ir ļoti neliels, statistika nav pilnīga un tiek vēl uzkrāta,” stāsta BALTA Transporta produktu un risku parakstīšanas pārvaldes vadītājs Kristaps Liecinieks.
Pagājušajā gadā vidēji atlīdzībā par vienu CSNg elektroauto īpašniekam tika izmaksāti 1856,65 eiro. “Ja salīdzinām šo summu ar kopējo vidējo atlīdzību par CSNg 2021. gadā, kas bija 1357 eiro, tad redzam, ka atšķirība ir gandrīz 500 eiro par vienu CSNg,” tā Abāšins.
LTAB uzsver, ka šīs izmaksas ir augstākas, jo elektroauto pēc savas uzbūves ir komplicētāki transportlīdzekļi. Turklāt, ja vērtē pēc autoparka vidējā vecuma, tie ir arī jaunāki spēkrati – attiecīgi remonta izmaksas ir augstākas nekā gados vecākiem auto ar benzīna, gāzes vai dīzeļdzinējiem.
“Tajā pašā laikā jāņem vērā, ka montāža un krāsošana, kas ir ietvertas transportlīdzekļa apdrošināšanas izmaksu aprēķinā, ir līdzvērtīgas visu veidu auto. Turklāt būtiski minēt arī to, ka ne tikai elektroauto, bet arī jaunāki benzīna un dīzeļdzinēju auto ir aprīkoti ar mūsdienīgām tehnoloģijām, kuru remonta izmaksas ir salīdzinoši augstas,” stāsta Liecinieks.